رویداد استارتاپی حوزه کشاورزی برگزار می گردد

نیوزتل: رویداد استارتاپی کشاورزی (AgriTechSw) با هدف ترویج کارآفرینی استارتاپی و تولید کسب و کارهای نوپا برگزار می گردد.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، رویداد استارتاپی کشاورزی (AgriTechSw) در شهر آفتاب در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ شهریور ۹۷ همزمان با نمایشگاه بین المللی IFarmExpo با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و مرکز آموزش عالی امام خمینی برگزار می شود.
اهداف این رویداد ترویج فرهنگ کارافرینی استارتاپی و تولید کسب وکارهای نوپا با محوریت طرح های حوزه های توزیع محصولات کشاورزی، کشاورزی هوشمند و گلخانه های هوشمند خواهد بود.
این رویداد میزبان کارشناسان و اساتید حوزه کشاورزی و استارتاپی با هدف​ ترویج فرهنگ کارآفرینی استارتاپی و تولید کسب وکارهای نوپا با محوریت طرح های حوزه های توزیع محصولات کشاورزی، کشاورزی هوشمند و گلخانه های هوشمند​ خواهد بود.
حسام نوبری، دبیر این رویداد، درباره لزوم ها و دلایل برگزاری این رویداد اظهار داشت: با توجه با چالش های موجود در حوزه کشاورزی برآن شدیم تا با گردهم جمع کردن بخش دولتی، خصوصی و افراد و تیم های مستعد و کارا، زیست بوم استارتاپی کشاورزی را تقویت نماییم.
وی اضافه کرد: فرهنگ سازی و برگزاری رویدادهای استارتاپی کارآفرینی قدم اول شکل گیری زیست بوم های استارتاپی در حوزه های مختلف است از این رو این رویداد می تواند آغاز راهی باشد که فعالین این حوزه بتوانند از پتانسیل کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان استفاده و چالش های موجود را حل کنند.
وی تصریح کرد: محورهای اصلی پروژه کسب و کار های نوپا در وزارت جهاد کشاورزی روی فرهنگ سازی و آموزش، تسهیلگری و پشتیبانی و پایش مترکز است؛ تیم های برتر تشکیل شده این رویداد در حوزه های مورد نظر تحت حمایت وزارت جهاد کشاورزی خواهند بود. ”
وی اضافه کرد: تیم برگزار کننده رویداد استارتاپی کشاورزی، تلاش دارد تا با اتصال میان فعالین حوزه کشاورزی و استارتاپی و استفاده از تسهیل گری و دانش انباشته بخش دولتی و خصوصی به شکل گیری و رشد استارتاپ های این حوزه کمک نماید.
نوبری در زمینه جزئیات برگزاری این رویداد بیان کرد: رویداد استارتاپی کشاورزی یک رویداد ۳ روزه تجربی-آموزشی است. در روز اول و دوم رویداد کارگاه هایی به هدف آماده سازی شرکت کنندگان برای عرضه در اختتامیه برگزار می شود و در روز آخر تیم ها زمان دارند تا اختتامیه روی عرضه خود کار کنند و بتوانند داوران و سرمایه گذاران دعوت شده در رویداد را تحت تاثیر قرار دهند.
وی با اشاره محورهای این رویداد اظهار داشت: فرهنگ سازی و آموزش مفاهیم کارآفرینی استارتاپی، تولید و معرفی کسب و کارهای نوپا در حوزه کشاورزی و تولید پل ارتباطی میان زیست بوم استارتاپی و صنعت کشاورزی از محورهای رویداد استارتاپی کشاورزی به حساب می آید.