اپل اختراع پزشک آمریکایی را دزدیده است؟

به گزارش نیوزتل یک پزشک آمریکایی با ادعای اینکه شرکت اپل از اختراع وی در نظارت بر ضربان قلب تعبیه شده در ساعت های هوشمند اپل معروف به ˮاپل واچˮ استفاده کرده، از این شرکت شکایت کرده است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، فناوری نظارت بر ضربان قلب موجود در “اپل واچ” امکان دارد برای مطالعات علمی و حتی نجات جان افراد مفید باشد، کمااینکه بوده است، اما یک پزشک آمریکایی اعتقاد دارد که این یک سرقت علمی هم بوده است.
یک پزشک نیویورکی شرکت اپل را به سرقت اختراع خود در زمینه نظارت بر ضربان قلب متهم کرده است و ادعا می کند که اپل از روش ابداعی وی برای رصد ضربان قلب افراد در ساعت های هوشمند خود بهره برده است.
این پزشک متخصص قلب و عروق دانشگاه نیویورک به نام دکتر “جوزف ویزل”(Joseph Wiesel) از اپل به افترا سرقت یک روش اختراع شده توسط وی برای تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی شکایت کرده است.
وی ادعا می کند که جزئیات اختراع خویش را در سپتامبر سال ۲۰۱۷ با اپل به اشتراک گذاشته است، اما این شرکت از مذاکره با حسن نیت امتناع ورزیده و چاره ای برای وی جز شکایت نگذاشته است.
این پزشک امیدوار است که اپل از استفاده از این روش وی بدون پرداخت حق الزحمه وی دست بردارد.
خبرنگاران طبق معمول به سراغ اپل رفته اند تا اظهارنظر این شرکت در مورد این مورد را جویا شوند، اما این شرکت به صورت معمول در مورد دادخواست های این چنینی اظهارنظر نمی کند.
اپل با این گونه دعاوی در مورد حق ثبت اختراع غریبه نیست، باآنکه این موارد اغلب به نمونه هایی ختم می شود که یا فناوری خاصی را تولید نکرده اند و یا قصد نداشته اند آنرا به یک محصول واقعی تبدیل کنند. اما این مورد متفاوت می باشد، چون که “ویزل” به وضوح مخترع این روش است. با این وجود احیانا با یک دعوای حقوقی دشوار در مقابل اپل در دادگاه روبرو شود. او باید نشان دهد که روش اپل کاملاً مشابه با اختراع وی است و نمونه ای با شباهت اندک به آن نیست.