توسعه روابط علمی و فناوری بین ایران و افغانستان

نیوزتل: یک هیات علمی و فناوری حوزه سلامت از کشور افغانستان با هدف توسعه روابط علمی بین ایران و افغانستان به ایران آمدند.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روزهای ابتدایی دی ماه امسال، یک هیات علمی متشکل از روسای بیمارستان ها، پزشکان معتبر و متخصصان حوزه سلامت کشور افغانستان به ایران آمدند. این هیات افغانستانی به دنبال تحقق حمایت های دو دولت از توسعه روابط علمی بین ایران و افغانستان بودند.
در این جلسه دو جانبه که با حضور مهدی قلعه نوی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وحید مجروح سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان برگزار شد، بر توسعه روابط علمی ایران و افغانستان تاکید گردید.
در این رویداد، شرکت های دانش بنیان ایرانی و افغانستانی آخرین دستاوردها، محصولات و سوابق فعالیت خودرا ارائه و در نشستی رودررو با شرکت های متناظر خود مذاکره کردند.
این نشست یک روزه به میزبانی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی اجرا شد. در این جلسه، ۳۵ نفر از کشور افغانستان و ۴۵ نفر از شرکت های دانش‎ بنیان ایرانی حضور داشتند.

منبع: