عرضه گربه های رباتیک با شخصیت های متفاوت

نیوزتل: یک شرکت چینی رباتی به شکل گربه تولید کرده که مارس کت نام دارد و می تواند از خیلی از قابلیت های گربه ها تقلید کند.

به گزارش نیوزتل به نقل از نیواطلس، مارس کت که توسط شرکت الفانت رباتیکس تولید شده، بطور خودکار در محیط اطراف خود حرکت کرده و مانند گربه ها جست و خیز می کند. برای تسهیل حرکت برای این گربه ۱۶ مفصل مجهز به موتور برقی در نظر گرفته شده است.
گربه مورد اشاره در حین راه رفتن، کارهایی مانند بازی، خوابیدن و حتی دفن کردن برخی اشیا و زباله ها را در زیرزمین به سبک گربه های عادی انجام می دهد.
بر روی بینی این گربه یک دوربین نصب شده تا درک آن از محیط اطراف افزایش یابد. یک سیستم لیزری برای سنجش فواصل، یک میکروفون، یک بلندگو، شش سنسور لمسی و یک ریزپردازنده کامپیوتری Raspberry Pi همچون دیگر امکانات این ربات است.
مارس کت با استفاده از ابزار مورد اشاره، قادر به شناسایی اشیای مختلف است و همین طور از برخورد با موانع اجتناب می کند. درک و پاسخ دادن به فرامین صوتی نیز به همین شیوه صورت می گیرد.
نکته مهم اینکه هر یک از این گربه های رباتیک بر اساس شیوه تعامل مالک خود، شخصیت ها و خاصیت های اخلاقی متفاوتی پیدا می کنند و رفتار و اخلاق آنها در گذر زمان بر همین مبنا تغییر می کند. بعنوان مثال، اگر کاربری زیاد با گربه اش صحبت کند، گربه رباتیک هم به دفعات برای وی میو میو خواهدنمود. لحن و حالت صدای مالک هم دراین زمینه تأثیرگذار خواهد بود.
در مجموع این گربه می تواند شش شخصیت متفاوت به خود بگیرد که عبارتند از مشتاق و سرحال در مقابل سر به زیر و کناره گیر، پر انرژی در مقابل تنبل و اجتماعی در مقابل خجالتی.
نرم افزار این گربه به شکل متن باز طراحی شده تا کاربران بتوانند بنا بر میل خود امکانات جدیدی به آن اضافه کنند. باتری مارس کت پس از یک دفعه شارژ برای سه ساعت قابل استفاده می باشد. قیمت این ربات که بزودی به بازار می آید ۱۳۰۰ دلار است.

منبع: