زارع پور مطرح کرد؛ تازه ترین آمار برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات

نیوزتل: به گزارش نیوزتل، وزیر ارتباطات اظهار داشت: برپایه آخرین آمار سامانه پایش حوزه های انتخابیه، ۹۹.۷ درصد دستگاه ها تا این ساعت بیشتر از یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده است.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور در حضور خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه هستیم. این دوره هم مانند دوره قبل انتخابات استعلامات و احراز هویت به صورت برخط صورت می گیرد.
زارع پور تصریح کرد: در ۸ حوزه انتخابیه هم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می گردد بنابراین نقش ارتباطات بسیار حائز اهمیت می باشد. این در حالیست که در دوره گذشته در یازدهم اسفند همه شعبه های ثابت و سیارمان ۹۹.۸ درصد پوشش داشتیم یعنی در شهر و روستا و در دور افتاده ترین نقاط کشور دسترسی به شبکه ارتباطات کشور وجود داشت و این در حالی بود که ۹۹ درصد استعلامات صورت گرفت.
زارع پور اذعان کرد: با گذشت ساعتی از انتخابات آخرین آمار سامانه پایش حوزه های انتخابیه دریافت کردم ۹۹.۷ درصد دستگاه ها تا این لحظه حداقل یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده و نشان داده است زیرساخت های ارتباطی کشور برای انتخابات فراهم است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان نمود: مشکل پوشش ارتباطی در ۲۲ حوزه انتخابیه نداریم. برای رسیدن به این نقطه هم کارهای بسیاری انجام دادیم و در دو سال و نیم گذشته بیشتر از ۷ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و در کنارش بیشتر از ۳ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار که در مجموع ۱۰ هزار روستا را شامل می شود به شبکه ارتباطات متصل کردیم.
زارع پور افزود: برای پایداری ارتباطات هم برنامه های مختلف در نظر گرفته شده، از بررسی وضعیت باتری های سایت های ارتباطی و همراه گرفته تا راه اندازی مسیرهای پشتیبان برای شهرهایی که فاقد آن بودند. مابقی شهرها را هم در این حوزه تجهیز می نماییم.

منبع: