توسعه باتری نانو جهت استفاده در دوچرخه های برقی

به گزارش نیوزتل، سه شرکت با همکاری یکدیگر به دنبال عرضه باتری های گرافنی جهت استفاده در دوچرخه های برقی هستند. در این پروژه، این سه شرکت، توانمندی های خویش را به اشتراک می گذارند.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، شرکت نانوتک انرژی (Nanotech Energy)، گروه نوآوری باتری سوتریا (Soteria) و شرکت انرژی ولتاپلکس برای تمرکز بر روی باتری های بهبود یافته با گرافن به منظور استفاده در دوچرخه الکترونیکی وارد همکاری مشترک شدند.
قرار است این کنسرسیوم روی نگرانی های ایمنی در ارتباط با باتری های دوچرخه الکترونیکی کار کنند. این گروه با هدف تجاری سازی بسته های باتری لیتیوم یون تقویت شده با گرافن غیرقابل نفوذ و برای عرضه در سال ۲۰۲۴ فعالیت می نمایند.
به عنوان بخشی از فرایند تولید، نانوتک انرژی جمع کننده های جریان پلیمری فلزی سوتریا را با الکترولیت و الکترودهای اختصاصی خود ترکیب می کند تا سلول های انرژی بالا و فوق العاده ای را ایجاد نماید. این سلول ها در ابتدا در تأسیسات نانوتک انرژی در چیکو، کالیفرنیا با برنامه ریزی برای توسعه ظرفیت تولید در آمریکا و اروپا تولید می شوند. سپس ولتاپلکس انرژی (Voltaplex Energy) از این سلول ها برای توسعه بسته های باتری که به صورت خاص برای بازار دوچرخه های برقی، روباتیک، پزشکی و نظامی طراحی شده است، استفاده می نماید. گسترش به سایر بازارهای دستگاههای کوچک هم پیشبینی شده است.
برایان مورین، مدیرعامل گروه نوآوری باتری سوتریال، بر قدرت فناوری و مشارکت تولید تاکید کرد و اظهار داشت: «دسترسی به این سلول های دارای گرافن غیر قابل اشتعال، ولتاپلکس را قادر می سازد تا نیازهای فعلی را بدون به خطر انداختن ایمنی عرضه نماید.»
ولتاپلکس انرژی نخستین شرکتی خواهد بود که این سلول ها را به بازار عرضه می کند و می خواهد آنها را در دسترس سایر تولیدکنندگان قرار دهد. باتری برو (Batterybro)، شرکت خواهر ولتاپلکس، مقادیر کمی از این سلول ها را توزیع می نماید و مصرف کنندگان قادر به خرید این باتری ها خواهند بود.

منبع: