شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری

در این مقاله از کارت سبز می خواهیم به نحوه ثبت نام لاتاری، شرایط و مدارک مورد نیاز برای آن بپردازیم.

ثبت نام لاتاری و دریافت ویزا از این طریق، یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین راه ها برای مهاجرت به آمریکا می باشد. سالانه بسیاری از مردم جهان از طریق لاتاری موفق به اخذ گرین کارت آمریکا شده و مقیم این کشور می شوند. برای آنکه بتوانید شانس خود را جهت برنده شدن در لاتاری آمریکا امتحان کنید، ابتدا باید در این برنامه ثبت نام نمایید. در واقع ثبت نام، اولین و مهم ترین قدم برای ورود به برنامه لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا می باشد. در این مقاله از کارت سبز می خواهیم به نحوه ثبت نام لاتاری، شرایط و مدارک مورد نیاز برای آن بپردازیم.

مهلت ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ چقدر است؟

در بیشتر مواقع ثبت نام از اوایل ماه اکتبر شروع شده و تا اواسط ماه نوامبر به مدت ۳۴ روز ادامه پیدا می کند. برای اطلاع دقیق از مهلت ثبت نام می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی کارت سبز در ارتباط باشید. کارشناسان این مجموعه می توانند مهلت دقیق ثبت نام را به شما اعلام کرده و تمامی مراحل ثبت نام را برای شما انجام دهند.

چگونه برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ اقدام کنیم؟

برای ثبت نام لاتاری تنها کافیست به سایت کارت سبز مراجعه کرده و مشخصات مورد نیاز برای ثبت نام را تکمیل نمایید. سالانه بسیاری از متقاضیان ثبت نام در لاتاری با وارد کردن غلط اطلاعات، شانس خود را برای دریافت ویزای آمریکا از دست می دهند. زیرا متقاضیان با وارد کردن غلط اطلاعات در هنگام ثبت نام، حتی در صورت برنده شدن نمی توانند مراحل اداری را به خوبی طی نمایند. در نتیجه شانس خود را برای مهاجرت به آمریکا از دست می دهند.

کارشناسان موسسه کارت سبز، در هنگام ثبت نام از صحیح بودن اطلاعات ثبت نام و فرم مربوطه اطمینان حاصل می کنند. بنابراین با سپردن ثبت نام لاتاری به این مجموعه می توانید شانس خود را برای دریافت ویزای آمریکا افزایش دهید.

 

شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام لاتاری داشتن برخی از مدارک و شرایط برای متقاضیان الزامی است. اما خوشبختانه این شرایط به گونه ای نیستند که محدودیت زیادی برای شرکت افراد در لاتاری ایجاد کنند. بنابراین با داشتن حداقل این شرایط می توانید با خیال راحت در لاتاری شرکت کرده و شانس خود را برای برند شدن در لاتاری امتحان کنید. داشتن مدارک هویتی دقیق و مشخص برای ثبت نام در لاتاری الزامی است. زیرا داشتن مدارک هویتی کامل جزء حداقل شرایط لازم برای هر فرد می باشد. در ادامه شرح برخی از شرایط لازم برای ثبت نام لاتاری می پردازیم.

شرایط تحصیلات جهت ثبت نام مسابقه لاتاری

تمام متقاضیان ثبت نام لاتاری باید ۱۲ سال تحصیلات خود را به پایان رسانده و مدرک دیپلم را اخذ کرده باشند. در واقع داشتن مدرک دیپلم برای ثبت نام در این برنامه اجباری است. هنگام ثبت نام، اطلاعات مربوط به مدرک تحصیلی از متقاضی پرسیده می شود. داوطلبان باید آخرین مدرک تحصیلی خود را در هنگام ثبت نام وارد نمایند. حتی اگر قرار باشد متقاضی مدرک جدید خود را یک هفته بعد از ثبت نام دریافت کند، باز باید آخرین مدرک خود را وارد نماید. لازم است بدانید امکان ویرایش این اطلاعات بعد از دریافت جواب لاتاری و برنده شدن در آن طریق فرم DS 260 وجود خواهد داشت.

آیا ثبت نام لاتاری محدودیت سنی دارد؟

بسیاری از متقاضیان در مورد محدودیت سنی ثبت نام لاتاری سوال دارند. برای ثبت نام در لاتاری محدودیت سنی وجود ندارد. اما شرط داشتن حداقل مدرک دیپلم، سن متقاضیان این برنامه را محدود می کند. بنابراین متقاضیان این برنامه حداقل باید ۱۸ سال سن داشته باشند تا بتوانند در لاتاری ثبت نام کنند. این محدودیت سنی شامل سشن های بالاتر نمی شود. یعنی افراد سالخورده که سن بالایی دارند به راحتی می توانند در لاتاری شرکت کنند.

شرایط داشتن سابقه کار در ثبت نام لاتاری (جایگزین مدرک تحصیلی)

افرادی که شرط حداقل مدرک دیپلم را ندارند، می توانند از طریق داشتن سابقه کار اقدام به ثبت نام لاتاری کنند. به صورتی که این افراد باید در پنج سال گذشته، حداقل ۲ سال سابقه کاری داشته باشند. این سابقه کاری شامل داشتن شرکت، مشغول بودن به یک کار تخصصی و … است. لازم به ذکر است کسانی که دارای مدرک دیپلم هستند، نیازی به ارائه سابقه کار ندارند. بلکه سابقه کار جایگزینی برای مدرک دیپلم افرادی است که تحصیلات ۱۲ ساله خود را تکمیل نکرده اند.

شرایط عکس لاتاری برای ثبت نام چیست؟

برای ثبت نام لاتاری داوطلبان باید عکسی از خود را در سایت کارت سبز آپلود نمایند. متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل آپلود کردن عکس نامناسب، شانس خود را برای دریافت گرین کارت آمریکا از دست می دهند. عکسی که برای ثبت نام انتخاب می شود، باید دارای ابعاد ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ پیکسل بوده و زمینه آن سفید باشد. در هنگام ثبت نام، کارشناسان کارت سبز عکس ارسالی شما را به دقت بررسی کرده و از مورد قبول بودن آن اطمینان حاصل می کنند. در ادامه به برخی از مشخصات این عکس می پردازیم.

· مشخص بودن کامل گردی صورت

· روشن و واضح بودن عکس بدون تاری

· داشتن حجاب مانعی ندارد به شرطی که گردی صورت معلوم باشد.

· پیدا بودن گوش ها اجباری نیست.

· عکس کاملا جدید باشد.

· موها روی صورت قرار نگرفته باشند.

آیا داشتن پاسپورت برای ثبت نام لاتاری لازم است؟

در سال های گذشته داشتن پاسپورت معتبر یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری بود. اما در سال های اخیر شرط داشتن پاسپورت لغو شده است. بنابراین کسانی که به دلیل نرفتن به خدمت سربازی موفق به اخذ پاسپورت نشده اند نیز می توانند در لاتاری ثبت نام کنند. البته توجه داشته باشید که در صورت برنده شدن در لاتاری، برای مهاجرت به آمریکا به پاسپورت نیاز پیدا می کنید. بنابراین بهتر است حتما به فکر اخذ پاسپورت معتبر باشید. زیرا در غیر این صورت امکان مهاجرت شما وجود نخواهد داشت.

پایان خدمت سربازی در ثبت نام لاتاری نقش دارد؟

برای ثبت نام لاتاری نیازی به ارائه مدارک پایان خدمت سربازی یا معافیت از سربازی نیست. زیرا این شرایط در شرایط ثبت نام برای برنامه لاتاری درج نشده اند. بنابراین کسانی که به خدمت سربازی نرفته اند یا به دلایل پزشکی از انجام خدمت معاف شده اند نیز می توانند در لاتاری شرکت کنند. البته در کشور ما، پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای دریافت پاسپورت الزامی است. بنابراین متقاضیان برای دریافت پاسپورت و مهاجرت نیاز به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت دارند.

در ثبت نام لاتاری محل تولد مهم است

محل تولد متقاضیان ثبت نام لاتاری بسیار مهم است. متولدین کشورهایی که بیش از ۵۰۰۰۰ مهاجر به کشور آمریکا دارند، نمی توانند در این برنامه شرکت کنند. کشورهای پاکستان، هند، چین و … جزء این کشورها می باشند. خوشبختانه متولدین کشورهای ایران و افغانستان به راحتی قادر به شرکت در لاتاری هستند. این متقاضیان بعد از دریافت نتیجه لاتاری و برنده شدن، می توانند جهت اخذ گرین کارت آمریکا اقدام کنند.

ذکر وابستگان در هنگام ثبت نام برای لاتاری

در هنگام ثبت نام لاتاری ذکر وابستگان شخص یعنی همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال الزامی است. در هنگام ثبت نام باید اطلاعات مربوط به این وابستگان و عکس آن ها به صورت کامل بارگذاری شود. ذکر اطلاعات غلط و یا ذکر ناقص اطلاعات مربوط به وابستگان می تواند شانس دریافت ویزا را بعد از برنده شدن در لاتاری کاهش دهد. همچنین درج وضعیت تاهل و تجرد و وضعیت مربوط به فرزندان در زمان ثبت نام باید به صورت صحیح انجام شود.

یعنی اگر در زمان ثبت نام لاتاری نامزد دارید اما آن را رسمی نکرده اید، باید وضعیت خود را مجرد اعلام کنید. همچنین اگر در زمان ثبت نام قصد طلاق دارید اما آن را رسمی نکرده اید، باید وضعیت خود را متاهل اعلام نمایید. زیرا بعد از دریافت نتایج لاتاری در تکمیل فرم DS 260 می توانید وضعیت تاهل و تجرد خود را ویرایش کنید. این امکان در مورد وضعیت فرزندان نیز وجود دارد.

برای ثبت نام در لاتاری مدرک زبان نیاز است؟

برای ثبت نام لاتاری، متقاضیان نیازی به دانستن زبان انگلیسی و یا ارائه مدرک زبان نخواهند داشت. به همین دلیل است که لاتاری، یکی از محبوب ترین و آسان ترین روش های مهاجرت به آمریکا و دریافت گرین کارت شناخته می شود. البته متقاضیان بعد از مهاجرت به آمریکا برای رفع احتیاجات خود به دانستن زبان انگلیسی نیاز پیدا می کنند. بنابراین اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، یادگیری زبان انگلیسی را در برنامه خود قرار دهید.

 

هزینه ثبت نام لاتاری چقدر می باشد؟

هزینه ثبت نام لاتاری بسیار کم بوده و با مبلغ بسیار ناچیزی توسط موسسه کارت سبز برای متقاضیان عزیز انجام می شود. هزینه های اصلی مربوط به زمانی هستند که متقاضی در لاتاری برنده شده و باید کارهای اداری مربوط به مهاجرت را انجام دهد. شایان ذکر است که کارشناسان کارت سبز با تخصص و دانش خود می توانند کارآمدترین راهکارها را جهت کاهش هزینه ها با شما پیشنهاد دهند. بنابراین با راهنمایی های موسسه کارت سبز، دیگر نیازی نیست بابت هزینه های گزاف امور اداری بعد از برنده شدن در لاتاری نگران باشید.