در گزارش نیوزتل اعلام شد؛ آخرین وضعیت بررسی درخواست وزیر ارتباطات برای بازبینی فیلترینگ

به گزارش نیوزتل، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه کامپیوتری اظهار داشت: هنوز جلسه ای جهت بررسی درخواست وزیر ارتباطات و آخرین اقدامات در مورد بازبینی فیلترینگ تشکیل نشده است.

مهدی باقری عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه کامپیوتری در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به درخواست وزیر ارتباطات در مورد بازبینی برخی سرویسهای فیلتر شده اظهار داشت: بررسی درخواست وزیر ارتباطات و آخرین اقدامات در مورد فیلترینگ باید از دبیرخانه کارگروه یا دادستانی کل پیگیری شود. بر مبنای دستور جلسه مبحث و مستندات عرضه می شود و اعضا در جریان قرار می گیرند و رای می دهند.
وی اضافه کرد: هم اکنون برای این درخواست وزیر در خصوص این که در بعضی سرویس ها امکاناتی به وجود آمده که نگرانی هایی که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داشت برطرف شده هنوز جلسه ای تشکیل نشده است.
عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در مورد نظر خود در مورد فیلترینگ و بازبینی فیلترینگ برخی سرویس ها اضافه کرد: ما اساسا موافق این هستیم که موانع برای دسترسی مردم به خدمات بهتر اینترنتی برطرف شود و اساسا وقتی آقای وزیر نظر کارشناسی این چنین دارند ما هم علاقه مند هستیم که همراهی نماییم اما فلسفه این که اعضای گوناگونی از جاهای مختلف در جلسه حضور دارند اینست که دیدگاه های مختلف و نظرات کارشناسی مختلف آنجا مطرح شود وگرنه نیازی به جلسه نبود و همان نظر آقای وزیر یا وزارت ارتباطات مطرح می شد.
باقری در انتها اظهار داشت: اصل نظر بنده و اعضای کمیسیون همیشه به این سمت است که راهگشا باشیم و علاقمند به محرمیت، محدودیت و مسدود سازی نیستیم.
به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت در هفته گذشته در مورد قابلیت بازبینی برخی سرویس ها و وضعیت رفع فیلتر سرویس گوگل پلی اظهار داشت: محدودیت های بوجود آمده در بعضی از سرویس ها نیازمند بازبینی است و وزارت ارتباطات درحال پیگیری برای برداشته شدن محدودیت دسترسی به یک سری از سرویس هایی است که فلسفه ایجاد محدودیت شأن از بین رفته است.
وی اضافه کرد: در بعضی از سرویس ها امکاناتی به وجود آمده که نگرانی هایی که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داشته است برطرف شده و این ها قابلیت بازبینی دارد.

منبع: