با موضوع کاربرد پزشکی بازساختی؛ مدرسه تابستانی بین المللی پژوهشگاه رویان

به گزارش نیوزتل، چهاردهمین دوره مدرسه تابستانی بین المللی پژوهشگاه رویان به میزبانی جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار می گردد.

به گزارش نیوزتل به نقل از پژوهشگاه رویان، دکتر روح الله فتحی معاون آموزشی پژوهشگاه رویان، در نشست با معاونین آموزشی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان این مطلب اظهار داشت: چهاردهمین مدرسه تابستانی مردادماه جاری، به میزبانی جهاددانشگاهی اردبیل و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه های دیگر انجام می شود.
دکتر روح الله فتحی مبحث چهاردهمین دوره مدرسه تابستانی بین المللی پژوهشگاه رویان را «کاربرد پزشکی بازساختی» عنوان نمود و اضافه کرد: این مدرسه تابستانی که امتیاز بازآموزی دارد برای دانشجویان، اساتید دانشگاه و متخصصین با رشته های مرتبط و با سخنرانی اساتید برجسته ملی و بین المللی طی سه روز به صورت حضوری و غیرحضوری انجام می شود.
معاون آموزش پژوهشگاه رویان به موضوعات اصلی چهاردهمین دوره مدرسه تابستانی اشاره نمود و افزود: اصول پزشکی بازساختی، پزشکی بازساختی در بیماری های نورولوژیک، پزشکی بازساختی و ایمونوتراپی در سرطان، پزشکی بازساختی در بیماری های کبد و گوارش، پزشکی بازساختی در نگاههای مهندسی ژنتیک، پزشکی بازساختی در بیماری های پوستی، پزشکی بازساختی در مهندسی بافت، شتابدهی ایده های دارای قابلیت تجاری سازی، روند تولید در بازار پزشکی بازساختی، موضوعات اصلی این مدرسه تابستانی است.
وی مدرسه بین المللی تابستانی را اولین رویداد خارج از تهران با عنایت به وجود پتانسیل های علمی و تمرکززدایی فعالیت ها از پایتخت عنوان نمود و خواهان همکاری در میان در پنل های علمی و پژوهش، استفاده از اساتید مطرح و بنام استان اردبیل، استفاده از فرصت حضور اساتید برای هم افزایی و تبادل اطلاعات به روز و برگزاری پنل های تخصصی در کنار این رویداد شد.
ایشان آموزش های دانش آموزی در کنار آموزش تخصصی را جزء برنامه های معاونت آموزشی عنوان نمود و اظهار داشت: مدرسه بین المللی تابستانی می تواند بهترین فرصت برای آموزش این قشر از جامعه باشد.
فتحی بر آموزش های ترویجی- فرهنگی در استان ها با کمک و همراهی انجمن های علمی و تخصصی دانشجویی تاکید کرد و اظهار داشت: در این جهت نیاز است از ظرفیتهای انجمن های دانشجویی برای تغییر روند فعلی و ایجاد رونق علمی برای افزایش وزن فرهنگی آن استفاده نمود.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، هم در این جلسه اظهار داشت: مدرسه تابستانی بین المللی پژوهشگاه رویان برای اولین بار در استان اردبیل برگزار می گردد و یک فرصت علمی برای استان بخصوص پزشکان، متخصصین و نخبگان است.
دکتر اوچی اردبیلی، این رویداد بین المللی را فرصت مناسب برای برگزاری پنل های علمی و پژوهشی با عنایت به حضور اساتید مطرح در این زمان عنوان نمود و اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد علمی – پژوهشی به میزبانی جهاددانشگاهی اردبیل و با مشارکت دانشگاه های استان و مراکز علمی دیگر فراهم گشته است و امیدواریم بتوانیم از این فرصت پیش آمده استفاده بهینه داشته باشیم.
در این دیدار قبادی، معاون آموزشی و دکتر رهبر، معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، هم بر همکاری و همراهی در این برنامه اعلام آمادگی کردند.
گفتنی است رویداد چهاردهمین دوره مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان از ۲۳ لغایت ۲۵ مرداد ماه به میزبانی جهاددانشگاهی اردبیل و با همکاری دانشگاه های اردبیل در محل سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی انجام خواهد شد. دبیر علمی این رویداد، دکتر مسعود وثوق و دبیر اجرایی آن خانم مهدیه هاشمی هستند. علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان به آدرس www.royan-edu.ir رجوع کنند.

منبع: