برای توسعه محصولات دانش بنیان؛ سبد متنوعی از خدمات طیف سنجی به یاری پژوهشگران آمد

به گزارش نیوزتل، طیف سنجی یکی از خدمات پرکاربرد برای توسعه محصولات دانش بنیان است که این خدمات حالا بوسیله ی یک مجموعه فناور به مخاطبان عرضه می شود.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مریم بحرینی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این شرکت دانش بنیان محصولات و خدماتی را در حوزه تجهیزات طیف سنجی عرضه می دهد، افزود: در این شرکت دانش بنیان انواع مختلفی از دستگاههای طیف سنجی داریم که بیش ترین کاربرد را دستگاه میکرو اسپکتروفتومتر به خود اختصاص می دهد.
وی اضافه کرد: این دستگاه، چندین روش طیف سنجی همزمان به همراه روش های تصویربرداری روی آن سوار شده و خصوصیت خوبی که دارد اینست که این دستگاه خود یک لابراتوار کامل است چونکه همزمان چندین روش متد طیف سنجی را می توانیم با این دستگاه انجام بدهیم.
بحرینی ضمن اشاره به تعامل با دانشگاهیان و پژوهشگران اظهار داشت: طیف گسترده ای از دانشگاهیان با این مجموعه ارتباط هستند و در دوره دانشجویی کارآموزی با ما می گذرانند و بعد از فارغ التحصیلی در این شرکت جذب می شوند.
وی ضمن اشاره به لابراتوار تخصصی این شرکت با عرضه خدمات آزمون و پژوهش اظهار داشت: این خدمات به گروه گسترده ای از مخاطبان همچون شرکتهای دانش بنیان، دانشجویان و پژوهشگران عرضه می شود؛ خدمات تحقیقاتی هم در چارچوب همکاری که با فارغ التحصیلان دانشگاهی خصوصا فارغ التحصیلان دکتری ایرانی داخل و خارج از کشور صورت می گیرد.
این فعال حوزه فناوری ضمن اشاره به پروژه های خاص اظهار داشت: بر روی لایه های مواد دو بعدی کار کردیم که شامل لایه های نازک، لایه های گرافن تک لایه هستند.
وی ضمن اشاره به حضور این لابراتوار در نمایشگاه نانوفناوری اظهار داشت: در چارچوب این نمایشگاه، تجهیزات و روش آزمون ها را معرفی کردیم و به مدت دو روز آشنایی با دستگاه ها به روش آنالیزی برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به برگزاری دوره های آموزشی اظهار داشت: دوره آموزشی طیف سنجی دو هدف را دنبال می کند که نخست آشنایی افراد با این تجهیزات به صورت عمومی و دومین هدف، ارتقای توانمندی کارشناسان به صورت تخصصی برای کاربری بهتر این دستگاه ها است.
این فعال حوزه دانش بنیان ضمن اشاره به نحوه ایجاد پل ارتباطی بین پژوهش تا محصول اظهار داشت: این پل ارتباطی بوسیله ی یک مسیر علمی برقرار می شود که این مسیر را معمولاً فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند طی کنند.
بحرینی افزود: ضروریست تا دانشگاهیان، در فضای عمل و به صورت دقیق، در دوره های کارآموزی یا کارگاه های کوتاه مدت و میان مدت شرکت داشته باشند و در این شرکت دانش بنیان سعی کردیم این فضا را فراهم نماییم.