نیوزتل: خراسان رضوی مراکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای ایالات متحده(CDC) می گویند دیابت بر نحوه پردازش قندهای غذا در خون تاثیر می گذارد و افراد مبتلا به دیابت نوع یک در بدن انسولین برای تنظیم گلوکز خون تولید نمی کنند؛ بنا بر این باید هر روز انسولین مصرف کنند.

به نقل از هلث، به قول کلینیک مایو ایالات متحده دیابت نوع یک می تواند یک بیماری ژنتیکی باشد یا امکان دارد در پاسخ به یک ویروس ایجاد شود. دیابت نوع ۲ اغلب در بزرگسالان ایجاد می شود اما می تواند از دوران کودکی یا نوجوانی آغاز شود. بدن افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ انسولین کافی تولید نمی کنند؛ در نتیجه سلول ها به درستی از انسولین استفاده نکرده و سطح قند خون را تخریب می کنند.

هیچ درمان شناخته شده ای برای هر ۲ نوع دیابت وجود ندارد اما میتوان دیابت نوع ۲ را با تغذیه سالم، کاهش وزن و ورزش کنترل کرد.

بنیاد ملی کلیه ایالات متحده سفارش می کند برای پشتیبانی از سلامت کلیه ها، فلفل چیلی همچون فلفل سیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در حال حاضر بیشتر از ۲۰۰۰ گونه فلفل سیاهیان(Piperaceae) وجود دارد. با این وجود تعداد کمی از گونه های آن برای سلامتی فایده دارد. روغن ضروری فلفل سیاه برای مصارف درمانی و پزشکی از دانه های گیاه فلفل سیاه(Piper Nigrum) استخراج می شود که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی را نشان داده است.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اغلب مشکلاتی مانند گردش و فشار خون بالا دارند. مطالعه انتشار یافته در سال ۲۰۱۳ در نشریه پیشرفت در علوم فارماکولوژی(Advances in Pharmacological Sciences) نشان داد روغن فلفل سیاه می تواند به مدیریت علایم دیابت همچون فشار خون بالا کمک نماید.

این مطالعه نشان داد ترکیبات فنلی و فعالیت آنتی اکسیدانی روغن فلفل سیاه همراه با اقدامات درمانی لازم می تواند به مدیریت یا جلوگیری از مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ کمک نماید.

فلفل سیاه امکان دارد به جذب ترکیب کورکومین، ماده اولیه ضد التهابی در زردچوبه هم کمک نماید. یک بررسی بالینی در سال ۲۰۱۳ نشان داد نتایج تحقیقات نشان می دهد کورکومین امکان دارد به جلوگیری از مبتلا شدن به دیابت و کاهش سطح بالای قند خون در رابطه با آن کمک نماید. با پشتیبانی از جذب کورکومین، روغن فلفل سیاه امکان دارد به مدیریت علایم دیابت کمک نماید یا در جلوگیری از دیابت نقش داشته باشد.

روغن ضروری فلفل سیاه عصاره غلیظی است که از دانه های فلفل سیاه به دست می آید. هم اکنون هیچ دستورالعمل غذایی برای میزان مصرف فلفل سیاه وجود ندارد؛ با این وجود مصرف بیش از اندازه فلفل سیاه می تواند سبب ناراحتی معده و سایر عوارض گوارشی شود؛ ازاین رو بهتر است از آن به میزان کم استفاده کنید.

برای استفاده از روغن فلفل سیاه برای دیابت، بوی آنرا استشمام کنید یا آنرا روی پوست بمالید. برای استنشاق چند قطره را در آب داغ بریزید یا به دیفیوزر اضافه کنید و بخار آنرا تنفس کنید. همینطور می توانید چند قطره به یک توپ پنبه ای اضافه کنید و ترکیبات روغن را تنفس کنید. هنگام استنشاق روغن برای بهترین نتیجه نفس های طولانی و عمیق بکشید.

از طرف دیگر می توانید روغن فلفل سیاه را در یک روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن بادام شیرین رقیق کنید و آنرا روی پوست بمالید. به ازای هر انس روغن حامل چند قطره روغن فلفل سیاه اضافه کنید.

منبع: