رئیس دانشگاه فردوسی مشهد: کمتر از یک درصد تولید کشور با فناوری های دانش بنیان صورت می گیرد

نیشابور ـ رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: کمتر از یک درصد تولید کشور با فناوری های دانش بنیان صورت می گیرد که امیدواریم امسال به این حوزه توجه ویژه ای شود.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، احد ضابط ظهر یکشنبه در مراسم عقد تفاهمنامه همکاری شرکت مجتمع فولاد خراسان با مراکز علمی و شرکتهای دانش بنیان اظهار نمود: کمتر از ۱ درصد تولید کشور با فناوری های دانش بنیان صورت می گیرد که امیدواریم امسال کارخانجات و شرکتهای تولیدی به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: با کلی گویی نمی توان دانش بنیان را به عرصه های تولید آورد و با جزئی نگری میتوان پیوند میان تکنولوژی های جدید و شرکت ها و کارنجات تولیدی شاهد بود.
وی اظهار داشت: مساله کارورزی در این تفاهمنامه ها باید مورد توجه قرار گیرد تا تولید و دانش به درستی در صنایع صورت گیرد.
با حضور شرکتهای دانش بنیان و علمی هزینه های تولید کاهش پیدا می کند
ابوطالب جوان، فرماندار نیشابور در این مراسم اظهار نمود: اقدام مجتمع فولاد خراسان در جهت پشتیبانی از شعار سال و انتقال شعارها به عمل جای تقدیر دارد که باید سر لوحه همه مدیران باشد.
فرماندار نیشابور اضافه کرد: با حضور شرکتهای دانش بنیان و علمی شاهد اصلاح فرایند تولید با بازدهی بالا خواهیم بود و همینطور هزینه های تولید کاسته می شود و عرصه های تولید مبتنی بر دانش افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: ثمره عقد تفاهمنامه ها باید باعث خیر و برکت برای کشور باشد و اگر می خواهیم اشتغال و کارآفرینی گسترش پیدا کند باید شجاعت، مقاومت و ایستادگی را سر لوحه کار خود قرار دهیم.
جوان بیان نمود: با ورود بر عرصه های تولید میتوان خرمشهرهای زیادی را فتح کرد و باعث خیر و برکت برای کشور بود.
اشتغال ۶ هزار نفر در شرکتهای فناوری و دانش بنیان خراسان رضوی
در ادامه این مراسم همینطور محمد اخلاقی، مشاور پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار نمود: کشور ما دارای ۳ درصد از مواد معدنی جهان است و از ۶۰ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور تنها ۲۰ نوع مورد استفاده و بهره وری قرار گرفته است و تکنولوژی های جدید می تواند باعث استفاده از این مواد معدنی و زمینه اشتغال را فراهم نمایند.
مشاور پارک علم و فناوری خراسان رضوی اضافه کرد: نیاز تکنولوژی های جدید امروز در شرکتهای تولیدی استان بیشتر از قبل احساس می شود و باید بتوانیم زمینه سازی این مهم را فراهم نماییم.
وی بیان نمود: هم اکنون ۴۰۰ شرکت فناوری و دانش بنیان در استان خراسان رضوی داریم که باعث اشتغال ۶ هزار نفر در استان خراسان رضوی شده است.
اخلاقی اظهار نمود: ۵۰ شرکت فناوری در خراسان رضوی آماده فعالیت در حوزه فولاد هستند که طرح های خوبی را در جهت توسعه و تولید فولاد را برنامه ریزی کرده اند.