در زمینه توسعه حمل و نقل هوایی آئودی به نفع پورشه کنار کشید

به گزارش نیوزتل شرکت ˮآئودیˮ که در سال های به تازگی در حال ساخت تاکسی های پرنده با کمک شرکت هواپیماسازی ˮایرباسˮ بود بعد از شنیدن خبر همکاری شرکت خودروسازی آلمانی ˮپورشهˮ با ˮبوئینگˮ(شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکا) برای توسعه تاکسی های پرنده، تصمیم گرفته است فعلا از توسعه تاکسی های پرنده دست بکشد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از سی نت، بنابر گزارش ها شرکت خودروسازی آلمانی آئودی(زیرمجموعه فولکس واگن) که در سال های اخیر آرزوی توسعه تاکسی های پرنده با ایرباس را در سر خود می پروراند و سال قبل هم نمونه اولیه تاکسی پرنده خویش را به پرواز درآورد بعد از شنیدن خبر همکاری پورشه(دیگر برند خودروسازی فولکس واگن) با بوئینگ در توسعه تاکسی های پرنده فعلا خویش را کنار کشیده است.
آئودی در اطلاعیه ای اعلام نمود که همکاری پورشه و بوئینگ یک مزیت دو طرفه خواهد داشت و ما معتقدیم که تاکسی های هوایی در آینده حمل و نقل جا خواهند داشت.
امکان دارد تاکسی های پرنده آئودی به این زودی ها در آسمان دیده نشود باآنکه این شرکت تولید کننده خودرو های لوکس آلمانی پیش تر پیشرفت هایی در توسعه این تاکسی ها داشت و حتی نمونه اولیه آنها را هم به پرواز درآورد اما گویی به تازگی نقشه خویش را تغییر داده است.
این شرکت به “Roadshow” اظهار داشت که آئودی هم اکنون در حال تنظیم مجدد برنامه حمل و نقل هوایی شهری است و هنوز تصمیمی در مورد محصولاتی که احیانا در آینده توسعه داده خواهند شد، اتخاذ نکرده است.
این خودروساز همینطور خاطرنشان کرد که طرح تاکسی پرنده مفهومی “پاپ آپ بعدی” (PopUp Next) هیچگاه به قصد تولید درنظر گرفته نشده است بلکه صرفاً هدف این شرکت برداشتن گامی در صنعت حمل و نقل هوایی بوده است. آئودی اظهار داشت که این شرکت اعتقاد دارد مدت زمان طولانی برای تولید انبوه این تاکسی ها نیاز است و ازاین رو زمان آن است که قدمی به عقب برداریم.
پاییز سال قبل آئودی یک مدل مینیاتوری تاکسی پرنده خود معروف به “پاپ آپ” (Pop.Up) را در هفته پهپادها در آمستردام هلند به پرواز درآورد. این خودروساز آلمانی سال قبل نخستین نمایش عمومی “پاپ آپ” را که تلفیقی از فناوری های پهپاد و خودران بود، با یک مدل مینیاتوری از طرح اصلی به نمایش گذاشت. این تاکسی می تواند کابین مسافر را به وسیله یک کوادکوپتر به لطف باطری ۷۰ کیلووات ساعتی، به اندازه ۵۰ کیلومتر جابه جا کند.

آئودی پیش تر گفته بود که چنین سیستمی هفت تا ۱۰ سال آینده به پرواز درنخواهد آمد و هنوز موانع بزرگ تکنولوژیکی و قانونی برای دستیابی به آن وجود دارد. پروژه “آئودی Pop.Up Next” یک طرح مفهومی بلندپروازانه است که در همکاری با شرکت های “Italdesign” و ایرباس در حال تحقق بود.
هفته گذشته شرکت نامی پورشه اعلام نمود می خواهد با همکاری شرکت بوئینگ ابتدا یک طرح مفهومی و سپس یک نمونه اولیه از خودروی پرنده بسازند.
شرکت بوئینگ با خودروساز لوکس پورشه همکاری می کند تا یک خودروی برقی قادر به برخاستن و فرود عمودی(VTOL) بسازند. به عبارت دیگر، آنها در حال کار بر روی یک “خودروی پرنده” هستند.
مهندسان این دو شرکت برای ساخت و آزمایش یک نمونه اولیه بر مبنای یک طرح مفهومی همکاری خواهند کرد که به احتمال زیاد یک مدل VTOL ممتاز با نام تجاری پورشه خواهد بود. همکاری آنها به صورت کلی روی حمل و نقل شهری متمرکز است و فقط بر توسعه خودروی پرنده متمرکز نخواهد بود. در اعلامیه پورشه آمده بود که آنها بعنوان بخشی از قرارداد همکاری تفاهم نامه ای امضا کرده اند که یک تیم بین المللی ایجاد کنند. این تیم جنبه های مختلف حمل و نقل هوایی شهری را مورد بررسی قرار می دهد و همینطور پتانسیل بازار وسایل نقلیه پروازی را بررسی می کند.
“استیو نوردلاند” نایب رییس بوئینگ در اطلاعیه ای اظهار داشت: این همکاری بر تلاش های ما برای ایجاد یک اکوسیستم جدید حمل و نقل ایمن و کارآمد متکی است و فرصتی را جهت بررسی پیشرفت وسایل نقلیه پرنده شهری با یکی از برترین برندهای خودروی دنیا فراهم می آورد.
بوئینگ در مورد این مورد هم در حال رقابت سنگینی با رقیب همیشگی خود یعنی “ایرباس” بود که سال قبل آزمایش خودروی پرنده خویش را شروع کرده است.