انگلیسی ها هم ربات ماه نورد می سازند

نیوزتل: یک شرکت نوپای انگلیسی از برنامه های خود برای تولید ماه نوردی رباتیک آگاهی داده که در سال ۲۰۲۱ بر سطح تنها قمر زمین فرود می آید.

به گزارش نیوزتل به نقل از نیواطلس، پاولو تاناسیوک مدیر عامل شرکت اسپیس بیت اعلام نموده که این ماه نورد یک تفاوت عمده با محصولات مشابه دارد و در آن بجای چرخ از پایه های مختلفی برای حرکت و حفظ تعادل استفاده شده است.
اسپیس بیت همین طور مدعی است ماه نورد مذکور کوچک ترین ماه نوردی است که تا به امروز برای فرود در سطح این سیاره طراحی شده است. در صورت موفقیت پرتاب ماه نورد مورد اشاره، نه تنها شاهد حرکت نخستین ماه نورد تولید شده توسط یک شرکت تجاری بر روی سطح این قمر زمین خواهیم بود، بلکه انگلیس پس از کشورهای آمریکا، روسیه و چین برای نخستین بار موفق به اعزام ماه نورد به ماه می شود.
انتقال این ماه نورد توسط راکت Vulcan Centaur و با همکاری آمریکا از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا در سال ۲۰۲۱ صورت می گیرد و برای انتقال ایمن آن تا ماه قراردادی به ارزش ۷۹.۵ میلیون دلار میان طرف انگلیسی و شرکت آمریکایی آستروبوتیک منعقد شده است.
وزن این ماه نورد ۱.۳ کیلوگرم است که تامین انرژی با باتری های شارژ شونده بوسیله صفحات خورشیدی صورت می گیرد. مدت زمان فعالیت این ماه نورد ده روز بوده و بر روی آن سنسورهای گوناگون و دوربین تصویر برداری فوق دقیق نصب شده است.

منبع: