در آزمایشگاه ملی سندیا ابداع شد ابزاری برای محافظت از تجهیزات نظامی در مقابل حمله های الکترومغناطیسی

به گزارش نیوزتل پژوهشگران آمریکایی، نوعی ژنراتور ابداع نموده اند که می تواند با یک روش غیرتهاجمی، به محافظت از تجهیزات نظامی در مقابل حمله های الکترومغناطیسی کمک نماید.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، شاید “سلاح های الکترومغناطیسی”(EMP) همیشه در فیلم ها و بازی های ویدئویی وجود داشته باشند اما در واقع ابزار تهدیدکننده ای هستند. “آزمایشگاه ملی سندیا”(SNL) در آمریکا، نوعی ژنراتور الکترومغناطیسی غیرتهاجمی ابداع کرده تا اطمینان پیدا کند که تجهیزات نظامی و غیرنظامی می توانند انفجارهای احیانا ویرانگر انرژی الکترومغناطیسی را تحمل کنند.
در طول دهه های گذشته، پژوهش های بسیاری در مورد سلاح های الکترومغناطیسی انجام شده اند. هر کدام از حمله های صورت گرفته با سلاح های الکترومغناطیسی می تواند آثار بسیار مخربی داشته باشد چونکه این سلاح ها به تلفن های همراه، تورین های(شبکه) برقی، شبکه های اجتماعی، کامپیوتر ها، لپ تاپ ها، کارت های هوشمند، وسایل نقلیه الکترونیکی، ایستگاه های سوخت گیری، ربات های صنعتی، هر ابزاری حاوی ریزتراشه و حتی مدارهای پیشرفته الکتریکی صدمه می رسانند.
هدف آزمایشگاه ملی سندیا از طراحی ابزار جدید خود موسوم به “شبیه ساز الکترومغناطیس محیطی”(EMES)، عرضه پالس های انرژی است تا به مهندسان در درک بهتر صدمه های سلاح های الکترومغناطیسی به مدارهای الکتریکی کمک نماید.
شبیه ساز الکترومغناطیس محیطی، از یک ژنراتور مارکس تولید شده که پالس های بالایی از انرژی را از یک منبع تغذیه با انرژی پایین تولید می کند و امکان شبیه سازی رعد و برق و اجرای آزمایشات فیزیک با انرژی بالا را برای آن فراهم می سازد. این شبیه ساز، به یک بانک ذخیره بزرگ متصل می گردد که ولتاژ بالایی را در هر ۱۵ دقیقه فراهم می آورد. در ضمن، جذب کننده ها در منطقه هدف، هر نوع انرژی منفی را از پالس جذب می کنند.
شبیه ساز الکترومغناطیس محیطی می تواند پالس های خویش را در کسری از ثانیه تولید نماید. این مورد به گروه پژوهشی امکان می دهد قدرت ابزار خویش را در مقابل سلاح های الکترومغناطیسی آزمایش نمایند و چگونگی تاثیر پالس ها بر ابزار را هنگام عملکرد آن ببینند. بدین ترتیب، پژوهشگران می توانند امکانات حفاظتی قوی تر و پیچیده تری بسازند.
به علاوه، هنگام جایگزین شدن یک ابزار با یک ابزار دیگر، شبیه ساز الکترومغناطیس محیطی می تواند خیلی از ترکیبات را در یک جلسه آزمایش کند. اگر ابزاری بتواند در آزمایش های شبیه ساز الکترومغناطیس محیطی موفق شود، به مرحله آزمایش در مقابل سلاح های الکترومغناطیسی تهاجمی تر خواهد رسید.