وزیر ارتباطات: ایران جزو ۶ کشور نخست برتر در عرصه فضایی است

به گزارش نیوزتل، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: پرتاب ماهواره به فضا ایران را جزو ۶ کشور نخست برتر در عرصه فضایی قرار داده و انعکاس این کارها سبب امید در میان جوانان خواهد شد.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، عیسی زارع پور ظهر جمعه در نشست شورای اداری شهرستان چهارباغ با اشاره به ظرفیتهای زیر ساختی فرودگاه پیام مستقر در استان البرز اعلام نمود: این منطقه و فرودگاه بین المللی پیام از ظرفیت لازم برای استقرار شرکت های تولیدی بین المللی و تبدیل به قطب سرآمد اقتصاد کشور برخوردار می باشد.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: نزدیکی این منطقه ویژه اقتصادی به کرج و برخورداری از معافیت های مالیاتی نیازمند این است که این منطقه از نظر اقتصادی سرآمد کشور و منطقه باشد.
وی دیگر ظرفیت استان البرز را پارک علم و فناوری آن عنوان نمود و اظهار داشت: تقویت این پارک نیز می تواند یک ظرفیت بین المللی برای استان و همین طور کشور باشد و باید به تقویت هرچه بیشتر آن اقدام نمود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد: کشور امروز بیش از حد نیازمند کار و مجاهدت است و دشمن تمرکز کرده که ایران را عقب مانده معرفی نماید که ما باید توسعه یافتگی کشور را به جوانان نشان دهیم.
وی، ایران اسلامی را در عرصه های مختلف سرآمد ارزیابی کرد و تصریح کرد: نهمین پرتاب ماهواره به فضا، ایران را جز ۶ کشور نخست برتر در عرصه فضایی قرار داده و انعکاس این کارها افزون بر بیان واقعیت ها سبب امید در میان جوانان خواهد شد.
پیشرفت ارتباطات ایران در دولت سیزدهم به ۶۴ درصد رسیده است
زارع پور اشاره کرد: امروز یکی از مهم ترین مراکز فضایی کشور در همین استان البرز قرار دارد که عهده دار مرکز کنترل ماهواره های سنجش کشور است.
این مسؤول بیان کرد: پیشرفت ارتباطات ایران از ۲۳ درصد در شروع دولت سیزدهم به ۶۴ درصد رسیده که نمونه بارز آن ساخت ربات جراحی پزشکی ازراه دور است که به کشور اندونزی فرستاده شد.
زارع پور بر استفاده از پلت فرم های داخلی در شبکه های اجتماعی اصرار کرد و اظهار داشت: امروز فقط ۱۵ نفر در شهرستان چهارباغ از کابل نوری استفاده می نمایند که انتظار داریم تا سال آینده این جمعیت به ۴۰ هزار نفر برسد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اکنون روزانه ۱۷.۵ میلیون کاربر از شبکه اجتماعی ایتا استفاده می نمایند که این آمار در ماه به ۴۰ میلیون نفر می رسد.
زارع پور با اشاره به اینکه توسعه شبکه دولت الکترونیک از برنامه های اولویت دار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار داشت: درزمان حاضر فقط ۳۰ میلیون نفر از شبکه استفاده می نمایند که باید تا پایان برنامه هفتم توسعه تمام مردم ایران بی نیاز از مراجعه حضوری خدمات مورد نیاز خودشان را دریافت نمایند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: صنعت فضایی کشور امروز از افتخارات جمهوری اسلامی به حساب می آید و رییس جمهور بعد از ۱۱ سال شورای عالی فضایی را برگزار کرد.
زارع پور تصریح کرد: کشور ما امروز با رشد اقتصادی ۶ درصد تورم را از ۶۰ درصد به زیر ۴۰ درصد رسانده و بدنبال تک رقمی کردن تورم هستیم.

منبع: