گزارش پایداری ایرانسل برای سومین سال متوالی

به گزارش نیوزتل، ایرانسل برای سومین سال متوالی و بعنوان تنها بازیگر صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در انتشار گزارش پایداری، گزارش منتهی به اسفند ۱۴۰۱ را منتشر نمود.
به گزارش نیوزتل به نقل از روابط عمومی ایرانسل، طی سه سال قبل و با هدف بررسی و ارزیابی جامع عملکرد سازمان، گزارش پایداری ایرانسل به صورت منظم انتشار یافته است. این گزارش نمود تعامل مؤثر با ذی نفعان سازمان است. ایرانسل تلاش می کند تا در این گزارش به تأثیرات اجتماعی و زیست محیطی عملکرد خود و ارزش های اقتصادی ناشی از آن، با رعایت اصول حاکمیت شرکتی بپردازد. این گزارش تلاش دارد تا با نگاهی همه جانبه، دقیق و بدون سوگیری، اطلاعاتی را از عملکرد سازمان، با رویکرد پایداری، در بازه زمانی اول فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۱، به مشترکان، سایر ذی نفعان و علاقه مندان عرضه نماید. ایرانسل همینطور با انتشار سومین گزارش پایداری، به صورت داوطلبانه، اطلاعات لازم برای ارزیابی کمی و کیفی عملکردش در زمینه پایداری در کسب و کار را به صورتی سنجش پذیر در اختیار ذی نفعان قرار داده است. در سومین گزارش پایداری ایرانسل به موضوع هایی همچون استراتژی پایداری ایرانسل با محوریت ESG، نتایج نظرسنجی تعیین اولویت های پایداری در کسب و کار ایرانسل، زنجیره تأمین مسئولانه، فراگیری شبکه ارتباطی (سهولت در دسترسی)، انتشار گازهای گلخانه ای (ردپای کربن) و مدیریت انرژی، پسماند الکترونیکی، فراگیری دیجیتال، کاهش شکاف دیجیتال، توسعه زیرساخت برای اقتصاد دیجیتال، مشارکت در قسمت عمومی اقتصاد و مدیریت سرمایه انسانی پرداخته شده است. دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، در یادداشت ابتدایی گزارش، ضمن اشاره به افزایش انتظارات از افراد، حکومت ها و بخصوص سازمان ها و بنگاه های اقتصادی، برای انجام رفتار مسئولانه و پایدار با تمرکز بر رفاه جوامع و حفظ محیط زیست گفته است: «ESG بعنوان شاخصی مهم در ارزیابی عملکرد شرکت ها است و توجه به ESG، هم سو با خلق ارزش برای سهامداران و سود مالی و ارزش آفرینی برای طیف وسیعی از ذی نفعان همچون مشتریان، کارکنان، شرکا و… خیلی مهم است. باور اصلی کسب و کار ما اینست که همه اقشار و گروههای اجتماعی، سزاوار بهره مندی از مزایای زندگی دیجیتال هستند. ترکیب قابلیت های شبکه گسترده و بهینه ارتباطیِ ایرانسل با فناوری های نوظهوری مانند نسل پنجم ارتباطات، محاسبات ابری و هوش مصنوعی، نقش بی بدیلی در ایجاد زیرساخت های اقتصاد دیجیتال و کمک به حل خیلی از چالش های پیش روی مشتریان و جامعه دارد.» مدیرعامل ایرانسل در این یادداشت، تصریح کرده است: « ایرانسل همگام با سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت ها در نقاط مختلف سرزمین پهناورمان، تلاش می کند تا روزبه روز سهم بیشتری در توسعه فناوری های دیجیتال در کشور داشته باشد. فناوری هایی که سبب پیشرفت اجتماعی و محافظت بیشتر از منابع طبیعی و محیط زیست می شوند. ما مفتخریم که نقشی اساسی در کاهش شکاف دیجیتال در نقاط مختلف کشور و بخصوص در مناطق محروم ایفا کرده ایم. انتشار گزارش پایداری ایرانسل به صورت سالیانه، فرصتی مناسب برای مرور عملکرد، چالش ها، دستاوردها و گفتگو با ذی نفعان بنگاه بزرگی مانند ایرانسل است. سازمانی که مراحل استقرار و رشد اولیه خویش را گذرانده و در دوران بلوغ خود، به دنبال شناسایی، گزارش و در نهایت بهبود اثرات کسب و کار خود بر جامعه، اقتصاد و محیط زیست است.» ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همواره می کوشد تا با تسهیل و گسترش دسترسی به امکانات زندگی دیجیتال برای ایرانیان، در راه تحقق توسعه پایدار ایران قدم بردارد. عرضه اطلاعات کلان و مهم شرکت از راه «گزارش پایداری»، می تواند نمایی کلی از عملکرد اجتماعی و زیست محیطی و فعالیتهای ایرانسل در راه توسعه پایدار را به ذی نفعان عرضه نماید. این اطلاعات، تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیست محیطی، اجتماعی و هم کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را در مقابل چشم ذی نفعان سازمان قرار می دهد. بر همین اساس، گزارش پایداری، نگاهی جامع به اهداف کلان، رویکردها و عملکرد ایرانسل از منظر اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مترتب بر آن است. گزارش پایداری، نسل پیشرفته گزارش های بنگاه های اقتصادی دنیا است که ابزاری جامع را جهت بررسی و ارزیابی عملکرد سازمان و اثرات آن بر جامعه و محیط زیست، فراهم می آورد. اطلاعات این گزارش، تصویری کلان از ماهیت و میزان خلق ارزش اقتصادی-اجتماعی و همینطور کیفیت حاکمیت شرکتی را به ذی نفعان سازمان عرضه می دهد. این گزارش در پنج سرفصل، شامل «پایداری در ایرانسل»، «حاکمیت شرکتی»، «جامعه»، «محیط زیست» و «اقتصاد دیجیتال»، تدوین و عرضه شده است. متن کامل گزارش پایداری سال ۱۴۰۱ و همینطور سالهای گذشته ایرانسل، اینجا در دسترس علاقمندان است. ایرانسل از صاحب نظران و فعالان کسب و کار بخصوص در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دعوت می کند تا با مطالعه این گزارش و عرضه بازخورد، به حفظ و تقویت نکات مثبت عملکرد و تمرکز بر نقصهای موجود، برای بهبود آنها، یاری رسانند و دیدگاه خویش را از راه ایمیل به آدرس sustainability@mtnirancell.ir به اشتراک گذارند.

منبع: