در پی وقوع زلزله امروز؛ وضعیت ارتباطی مناطق زلزله زده در استان خراسان رضوی پایدار می باشد

نیوزتل: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی از پایداری کامل شبکه ارتباطی شهرستان های مرزی و دیگر شهرهای استان در پی وقوع زمین لرزه شدید در هرات افغانستان آگاهی داد.

به گزارش نیوزتل به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی با بیان این که در پی وقوع زمین لرزه شدید در شهر هرات افغانستان، تیم های پایش و رفع تداخل فرکانس تداخل بلا فاصله از نزدیک ترین مناطق به شهرستان های مرزی اعزام شده اند، اظهار داشت: با پیگیری های به عمل آمده از شهرستان های مرزی خوشبختانه وضعیت ارتباطی کلیه مناطق استان بطورکامل پایدار و شبکه تلفن همراه در ثبات کامل است.
وی با اشاره به زلزله به وقوع پیوسته اضافه کرد: شدت این زمین لرزه به حدی بود که اهالی ساکن در مناطق مختلف شهر مقدس مشهد نیز آنرا بطور کامل احساس کردند.
دلگیر اشاره کرد: کلیه تیم های پایش و رفع تداخل فرکانس بصورت شبانه روزی در کشیک کامل به سر برده و هرگونه تداخل و افت احتمالی کیفیت ارتباطی را در کمترین زمان ممکن مرتفع خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، ساعت ۱۰: ۱۵ بامداد امروز (شنبه) زمین لرزه ای با شدت ۶.۵ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری، شهر هرات در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی را لرزاند و در پی وقوع آن، شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی نیز به شدت لرزید. این زمین لرزه تا کنون چندین پس لرزه به همراه داشته که بزرگ ترین آن ۶.۳ ریشتر بوده است.
به گفته محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، محل وقوع زلزله حدوداً ۸۸ کیلومتر با مرز ایران در تایباد فاصله دارد، اظهار داشت: ۲۵ تیم امدادی به مناطق تایباد و روستاها اعزام شده اند و به شهرهای اطراف نیز آماده باش داده شده است.
وی در آخر اظهار داشت: تا لحظه مخابره خبر بیش از ۳۶ مورد پس لرزه رخ داده است.

منبع: