قائم مقام کمیته امداد امام خمینی: دانش بنیان ها باعث پایداری مشاغل می شوند

به گزارش نیوزتل، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: شرکتهای دانش بنیان علاوه بر اشتغالزایی با تاکید بر دانش و آموزش مهارت سبب پایداری مشاغل می شوند.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاومنت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، خاکسار قهرودی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آبادیران؛ معرفی شرکتهای دانش بنیان را امری ضروری عنوان نمود و اظهار داشت: این شرکت ها علاوه بر اشتغالزایی با تاکید بر دانش و آموزش مهارت سبب پایداری مشاغل می شوند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به این سوال که شرکتهای دانش بنیان تا چه اندازه می توانند در ایجاد اشتغال نقش داشته باشند اظهار داشت: با عنایت به شرایط جدید و نیازی که به وجود دانش در شغل هست، شرکتهای دانش بنیان می توانند نقش خیلی زیادی در اشتغالزایی داشته باشند. این که می گویم شرایط جدید به این علت است که با عنایت به نیاز در این عرصه و توسعه یافتن بخش های خدماتی کار، آموزش و توانمند شدن منجر به ایجاد شغل می شود.
خاکسار با اشاره به اینکه شرکتهای دانش بنیان در ایجاد کارهای خدماتی و شغل های جدید ۱۰۰ درصد اثرگذار هستند، عنوان کزد: این شرکت ها در درجه اول سبب می شوند شغل ایجاد شود. ثانیا دانش و آموزش مهارت می تواند شرط و تضمین پایداری شغل باشد و شرکتهای دانش بنیان این را هم فراهم می کنند. در واقع اگر شرکتهای دانش بنیان نباشند، شغلی هم نیست.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر از پول، تسهیلات و امکانات مالی، در واقع توانایی و دانش حرفه ای که فرد به آن مشغول می شود در ایجاد و پایداری شغل موثر است. اگر دانش و نظرات و توانایی باشد پول را به هدف می رساند و پول را به شکلی مثمر ثمر می کند. در غیر این صورت پول به هدر می رود. اگر نیازمند پولی را که به صورت وام دریافت می کند به هدف و سرانجام نرساند تبدیل به یک نیازمند و محروم بدهکار می شود.
خاکسار قهرودی شرکتهای دانش بیان را در ایجاد و پایداری شغل بسیار موثر دانست و اضافه کرد: معرفی این شرکت ها امری ضروریست چونکه کار این شرکت ها نسبت به کارها و مشاغل دیگر جدید است. همه باید در معرفی شرکتهای دانش بنیان کوشا باشند. ما در کمیته امداد به سهم خود برای معرفی این شرکت ها تلاش می نماییم.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: تمام نهادها همچون مراکز آموزشی باید شرکتهای دانش بنیان را معرفی کنند. حتی امروزه باید از دوران دبستان این مباحث به دانش آموزان آموزش داده شود. تمام دستگاه ها و سیستم های کشور بخصوص رسانه ها در معرفی فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان باید به ایفای نقش بپردازند. به میزانی که این معرفی اتفاق بیفتد ایجاد شغل هم بیشتر خواهد شد.