سرمایه گذاری استرالیا روی ربات های جدید خنثی کننده بمب

به گزارش نیوزتل، استرالیا درحال سرمایه گذاری بر روی ربات های جدید و بهبود یافته ی خنثی کننده بمب است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، این ماشین های جدید ضمن خلع سلاح مواد منفجره، پرسنل نظامی را ایمن نگه می دارند. دولت استرالیا قراردادی ۴۶ میلیون دلاری با شرکت کوئینزلندی «L۳Harris Micreo» برای توسعه ربات های جدید خنثی کننده بمب امضا نموده است.
بر مبنای مقاله ای که توسط «مجله دفاع استرالیا» انتشار یافت، این قرارداد متشکل از ۸۰ ربات جدید خنثی کننده ی مهمات انفجاری خواهد بود که برای کارکنان بخش دفاعی استرالیا طراحی شده اند.
این ربات ها به صورت ویژه مجهز به دوربین و حسگرهایی خواهند شد که برای یافتن، بررسی و خنثی کردن موارد انفجاری و خطرات طراحی شده اند. این تکنولوژی جدید جایگزین ربات های فعلی خواهد شد که در جنگ های عراق و افغانستان عمل می کنند. حالا اطمینان حاصل می شود که پرسنل نظامی استرالیا در حین خلع سلاح بمب ها ایمن در امنیت هستند.
پت کانروی(Pat Conroy)، وزیر صنعت دفاعی استرالیا، جزئیات قرارداد جدید را در بازدید از شهر کنز فاش کرد.
کانروی اظهار داشت: کنز نقشی حیاتی در امنیت ملی آینده ما خواهد داشت، چونکه ما نیروی دفاعی استرالیا را تغییر شکل داده و مدرن می نماییم تا برای شرایط استراتژیکی که با آن روبرو می باشیم آماده شویم. همانطور که بررسی استراتژیک دفاعی نشان می دهد، ما باید توانایی نیروی دفاعی خویش را برای انجام عملیات از پایگاه های شمالی استرالیا، که شامل کنز می شود، بهبود بخشیم.
شراکت واقعی بین دولت و شرکتهای صنایع دفاعی، همچون در کوئینزلند، حیاتی خواهد بود. ربات های جدید برای نیروی دفاعی استرالیا که در کوئینزلند ساخته می شوند، نمونه ای از ایجاد صنعت و نیروی کار محلی ما بر پایه فناوری های نوآورانه هستند.
دولت برای تقویت پایگاه های شمالی کشور برنامه های بلندپروازانه ای در پاسخ به بررسی استراتژیک دفاعی دارد. به منظور دستیابی به این مأموریت، بیشتر از ۳.۸ میلیارد دلار در طول چهار سال بر روی عملیاتی سرمایه گذاری خواهد شد که شامل ارتقاء و توسعه پایگاه های هوایی حیاتی و سرمایه گذاری در املاک دریایی همچون «HMAS Cairns» می شود.

منبع: