بررسی های جدید نشان داد؛ ظرفیت جهانی تولید باتری های لیتیومی تا سال ۲۰۳۰ پنج برابر می شود

نیوزتل: بررسی های مؤسسه مشاوره ای وود مکنزی نشان میدهد ظرفیت جهانی باتری های لیتیومی ممکنست تا سال ۲۰۳۰ بیش از پنج برابر افزایش یابد و به ۵۵۰۰ گیگاوات ساعت برسد.

به گزارش نیوزتل به نقل از رویترز، این افزایش ظرفیت در شرایطی رخ می دهد که نگرانی در مورد ناکافی بودن عرضه باتری های لیتیومی امسال به سبب مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و نیز جنگ اوکراین کماکان ادامه دارد.
جیایو ژنگ، مشاور وود مکنزی در این مورد اظهار داشت: بازار خودرو های الکتریکی تقریباً ۸۰ درصد از تقاضای باتری های لیتیومی را تشکیل می دهد و قیمت های بالای نفت پشتیبانی از سیاست های حمل و نقل بدون آلایندگی را افزایش داده و موجب افزایش سرسام آور تقاضا برای خرید باتری های لیتیومی شده است.
دو خودروساز آمریکایی به اسامی فورد و جنرال موتورز اخیراً برنامه های خودرا برای توسعه تولید خودرو های برقی اعلام نمودند. فورد مقرر است تا سال ۲۰۲۴ هفت مدل خودروی الکتریکی را در اروپا عرضه نماید و همکاری خودرا با فولکس واگن برای تولید دومین خودروی الکتریکی این شرکت را در اروپا تعمیق بخشد.
جنرال موتورز به دنبال همکاری با شرکت کره ای پاسکو برای ساخت باتری در کانادا است و امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ کارخانه جدیدی به همین دلیل تأسیس کند. انتظار می رود مشکل کمبود مواد اولیه برای تولید باتری های لیتیومی تا سال ۲۰۲۳ برطرف شود.