با حمایت یک صندوق پژوهش و فناوری؛ خط تولید دستگاه کنترل پارامترهای گاز طبی اکسیژن افتتاح شد

نیوزتل: خط تولید دستگاه کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای گاز طبی اکسیژن ازطریق یک شرکت دانش بنیان افتتاح شد.

به گزارش نیوزتل به نقل از یک صندوق پژوهش و فناوری در زمینه سلامت، فائزه خطیبی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: این شرکت در سال ۱۳۹۹ فعالیت خودرا با هدف طراحی، تولید و توسعه تجهیزات پزشکی شروع کرد.
وی اضافه کرد: ما با تجربه و سابقه ۲۰ ساله در حوزه تجهیزات پزشکی و الکترونیک موفق به ساخت نخستین دستگاه کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای گاز طبی اکسیژن بیمارستانی شدیم و توانستیم بعد از گرفتن مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی این محصول را وارد بازار نماییم.
خطیبی اضافه کرد: دستگاه Oxynet یک سیستم کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای خلوص، فشار و مصرف (فلو) گاز اکسیژن بیمارستانی است که امکان پایش ازراه دور مقادیر پر فشار، خلوص و فلوی اکسیژن بوسیله پیامک و اینترنت را فراهم می آورد. همین طور در هنگام خارج شدن هر یک از دو پارامتر حیاتی از بازه استاندارد تعریف شده، دستگاه پیامک هشداری را به شماره های ثبت شده ارسال می کند.
وی افزود: در زمان خروج فشار و خلوص اکسیژن از بازه تعریف شده، فرمان های کنترلی به خروجی های دستگاه ارسال شده که منجر به باز کردن یا بستن شیرهای پنوماتیک در راه لوله های اصلی و پشتیبان اکسیژن می شود. این محصول در مدیریت مصرف گاز اکسیژن و جلوگیری از افت فشار و خلوص اکسیژن به خصوص در وضعیت سخت کرونا تاثیر به سزایی داشته است.
خطیبی بازار هدف این محصول را بیمارستان ها معرفی نمود و اظهار داشت: باتوجه به حیاتی بودن گاز اکسیژن و این که در زمان نیاز، اکسیژن از هر دارویی موثرتر و ضروری تر است، پایش پارامترهای این گاز و اقدام فوری در جهت رفع افت های بوجود آمده در فشار و خلوص آن، تمامی بیمارستان ها و بطور کلی هر مرکزی که به طور متمرکز از گاز اکسیژن با اهداف درمانی استفاده می نماید، بازار هدف دستگاهOXYNET تولیدی این شرکت هستند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، صادرات این محصول را به کشورهای همسایه از اهداف میان مدت شرکت عنوان نمود.
وی در رابطه با میزان رقابت و برابری محصول تولیدی شرکت با سایر محصولات بازار اظهار داشت: هم اکنون محصول دیگری که دارای قابلیت های دستگاه OXYNET باشد در بازار کشور وجود ندارد و در صورت شناخته شدن مزایای این دستگاه، باتوجه به بازگشت هزینه خرید دستگاه از محل صرفه جویی بوجود آمده در مصرف اکسیژن در مدت زمان بسیار کوتاه، بازار بسیار خوبی برای آن می توان متصور بود.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به دریافت تسهیلات تولید صنعتی از صندوق پژوهش و فناوری در زمینه سلامت اظهار داشت: دریافت تسهیلات تولید صنعتی از این صندوق در تامین قسمتی از هزینه های فاز تولید صنعتی برای ما کمک کننده بود.

منبع: