مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل خبر داد؛ بهره مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از تلفن همراه و اینترنت پرسرعت

به گزارش نیوزتل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهار داشت: تا اختتام امسال تمام ساکنان روستاهای بالای ۲۰ خانوار از تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در استان اردبیل بهره مند می شوند.

بهروز رزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: هم اکنون با نصب دکل و ایستگاه های بی. تی. اس در مناطق مختلف استان توسعه تلفن همراه و اینترنت در مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار در مناطق مختلف استان اردبیل در اولویت جدی قرار گرفته است.
وی اشاره کرد: در قالب برنامه ششم توسعه مقرر است این زیرساخت ها در مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار فراهم آید که در استان تنها ۱۴۰ روستا از این امکان بی بهره هستند که تلاش می نماییم زیرساخت های لازم را مهیا نماییم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهار داشت: بیشترین روستاها مربوط به شهرستان مرزی بیله سوار است که قرار شد با پشتیبانی نماینده مردم این شهرستان در مجلس و تامین اعتبار بوسیله وزارتخانه ۱۸ روستای باقی مانده در این شهرستان از زیرساخت های تلفن همراه و اینترنت پرسرعت استفاده کنند.
رزمی به نصب ۴۴ سایت بی. تی. اس برای حل مشکل آنتن دهی تلفن همراه در مناطق روستایی استان اشاره نمود و اضافه کرد: با نصب این سایت های تلفن همراه امیدواریم در استان دغدغه ای از لحاظ پوشش تلفن همراه نداشته باشیم.
وی اشاره کرد: در این شهرستان در کنار روستاها مقرر است در محل نصب دکل نفتی نیز برای بهره مندی کادر تخصصی و کارشناسان زمینه برخورداری از اینترنت پرسرعت فراهم آید تا امر حفاری و اکتشاف نفت در این منطقه با مطلوبیت به انجام برسد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: سعی کردیم تا با تامین زیرساخت های لازم خصوصاً اتصال مدارس شهری و روستایی به شبکه ملی برای سال تحصیلی پیش رو دغدغه ای از بابت تحصیل دانش آموزان در فضای مجازی و شبکه شاد به وجود نیاید.

منبع: