۲ مسافر دیگر مأموریت اینسپیریشن۴ مشخص شدند

به گزارش نیوزتل شرکت ˮاسپیس ایکسˮ(SpaceX) اخیرا اعلام نموده است که چهار شهروند غیرنظامی را درون کپسول ˮکرو دراگونˮ(Crew Dragon) خود به مدار می فرستد و این اولین باری است که یک پرواز خدمه، بدون حتی یک فضانورد حرفه ای به فضا پرواز می کند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، این ماموریت”اینسپیریشن۴” (Inspiration۴) نام دارد و طی آن ۴ فرد به فضا خواهند رفت تابحال اسامی دو فردی که در این مأموریت خواهند بود اعلام شده و نام دو فرد دیگر هم اخیرا اعلام شده است.
این سفر به لطف وجود میلیاردری به نام “جرد آیزاکمن” انجام می شود که نخستین پرتاب تجاری و گردشگری را از شرکت “اسپیس ایکس” خریداری نموده است. وی در این مأموریت معروف به “اینسپیریشن ۴”(Inspiration ۴) یک صندلی برای خود در کپسول “کرو دراگون” خریداری نموده و سه صندلی دیگر را هم اهدا خواهد نمود. اولین پرواز فضایی خصوصی شرکت “اسپیس ایکس” حامل “هیلی آرکنو” دختر ۲۹ ساله آمریکایی که از سرطان نجات یافته است، خواهد بود تا وی تبدیل به جوان ترین آمریکایی فضانورد شود.
دو مسافر دیگر “سیان پروکتور” (Sian Proctor) استاد کالج منطقه ای ۵۱ ساله شهر تمپی آریزونا و “کریس سمبروسکی” (Chris Sembroski) موشک انداز ۴۱ ساله سابق نیروی هوایی از اورت واشنگتن خواهد بود.آنها طی این مأموریت با جرد آیزاکمن و هیلی آرکنو دستیار پزشک در بیمارستان تحقیقات کودکان “سنت جود” همراه خواهند بود.

“آرکنو” حالا در بیمارستان تحقیقات کودکان “سنت جود” در ممفیس دستیار پزشک است، اما نزدیک به ۲۰ سال پیش، او بیمار بود. وی در سال ۲۰۰۲ به علت مبتلا شدن به سرطان استخوان تحت درمان قرار گرفت و الان به جای بعضی از استخوان های پای چپش، میله های فلزی قرار دارد. بدین ترتیب او ضمن کسب عنوان جوان ترین فرد به فضا رفته، به نخستین شخصی تبدیل خواهد شد که با اعضای پروتزی وارد فضا می شود. به صورت معمول افراد دارای چنین شرایط پزشکی برای فضانوردی رد صلاحیت می شوند و این در شرایطی است که “آرکنو” هنوز از درد گاه به گاه پا رنج می برد. با این وجود او توسط “اسپیس ایکس” برای این پرواز تایید صلاحیت شده و بعنوان افسر پزشکی خدمه در این پرواز خدمت می کند.
جارد آیزاکمن(Jared Isaacman) بنیانگذار شرکت Payments Shift۴ است. شرکتی که خدمات پردازش اعتبار عرضه می دهد. مأموریت اینسپیریشن۴ (Inspiration۴) با هدف جمع آوری ۲۰۰ میلیون دلار برای کمک به بیمارستان تحقیقاتی “سنت جود”(St. Jude) در “تنسی”(Tennessee) انجام خواهد گرفت. نیمی از این مبلغ را خود “جارد” پرداخت خواهد نمود. این مأموریت چهار نفره در اواخر سالجاری با فضاپیمای دراگون(Dragon) شرکت اسپیس ایکس از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی صورت خواهد گرفت و به مدت ۳ روز در مدار زمین قرار خواهد گرفت.
ایزاکمن مسئول هدایت این مأموریت خواهد بود و بعنوان فرمانده فضاپیما عمل خواهد نمود. پروکتور ۵۱ ساله یک کارآفرین، مربی و خلبان آموزش دیده در حوزه اکتشافات فضایی است. پروکتور در رشته زمین شناسی تحصیل کرده و در گوام به دنیا آمده است. سمبروسکی بعنوان متخصص مأموریت فعالیت خواهد نمود و به مدیریت بار، آزمایش های علمی، ارتباطات برای کنترل مأموریت و موارد دیگر کمک خواهد نمود. نکته قابل توجه این است که این افراد قبل از انجام این مأموریت چندین ماه آموزش خواهند دید.

منبع: