با استفاده از شکافهای قانونی؛ آمازون از زیر پرداخت مالیات در می رود

رئیس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی اشاره نمود آمازون یکی از شرکت هایی است که با بهره گیری از شکاف های مختلف در قانون، مالیات بر درآمد نمی پردازد.

به گزارش نیوزتل به نقل از رویترز، جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود اشاره نمود شرکت آمازون مالیات های دولت فدرال را پرداخت نکرده است. وی در این سخنرانی به بار مالیات بر شرکت های چند ملیتی و افزایش نرخ مالیات شرکتی نیز پرداخت.
طبق سند ۲۵ صفحه ای که کاخ سفید منتشر نموده، دولت آمریکا تصمیم دارد مالیات شرکتی را از ۲۱ به ۲۸ درصد برساند. همین طور مقرر است با تغییراتی در قانون مالیات، شکاف هایی بسته شود که به شرکتها اجازه می دهد سود خودرا به کشورهای دیگر منتقل کنند.
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود اظهار داشت: آمازون یکی از ۹۱ شرکت سودآور ذکر شده در نشریه «فورچون ۵۰۰» است که با بهره گیری از شکاف های مختلف مالیات بر درآمد فدرال را نمی پردازد. این درحالی است که خانواده های متوسط این کشور بیش از ۲۰ درصد مالیات می پردازند. او در این زمینه اظهار داشت: من نمی خواهم آنها را تنبیه کنم اما این روند درست نیست.
آمازون ۲ سال هیچ مالیات فدرالی پرداخت نکرد و در نهایت از ۲۰۱۹ میلادی پرداخت مالیات بر درآمد فدرال را شروع کرد.
این اولین باری نیست بایدن به آمازون اشاره می کند. در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی او با اشاره به آمازون گفت هیچ شرکتی نباید میلیاردها دلار درآمد داشته باشد و مالیاتی کمتر از آتش نشانان و معلمان پرداخت کند.