تغییر نام صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران ابلاغ گردید

به گزارش نیوزتل، رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی، مصوبه اصلاح اساسنامه صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران کشور و تغییر نام آن به بنیاد ملی علم ایران را برای اجرا ابلاغ نمود.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مصوبه «اصلاح اساسنامه صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران کشور و تغییر نام آن به بنیاد ملی علم ایران» که ۲۶ دیماه در هشتصد و نود و چهارمین جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود، از جانب رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی ابلاغ گردید.
این مصوبه برای اجرا به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه کشور، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، مدیریت حوزه های علمیه کشور، دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ابلاغ گردید.
در مقدمه این مصوبه آمده است: افق بلند پیش روی جمهوری اسلامی ایران؛ پیشرفت همه جانبه و مداوم است. لازمه ساختن این آینده و افق روشن، آفرینش های علمی است. علم؛ به مثابه العلم سلطان؛ آشکارترین وسیله عزت و قدرت، مرجعیت و سرآمدی کشور و در مقام خیرالعلم مانفع زیربنای حل مسائل جامعه و تداوم نوآوری در صنعت و اقتصاد کشور است. به تحقیق، سرمایه گذاری در پژوهش های علمی مبتنی بر خلاقیت و انگیزه جدی دانشمندان و پژوهشگران، آینده ای روشن را برای کشور رقم می زند.
در ادامه آمده است: در این خصوص و با هدف تحقق بند ۴ اصل سوم قانون اساسی و به استناد بند ۱ سیاست های کلی «علم و فناوری» ابلاغی مورخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ رهبر معظم انقلاب در خصوص «جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی و فناوری در جهان» از راه «ارتقاء جایگاه جهانی کشور در علم و فناوری»، «توسعه علوم پایه و تحقیقات بنیادی» و «دستیابی به علوم و فناوری های پیشرفته» و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تاکید معظم له بر دستیابی به قله های دانش جهان، عبور از مرزهای کنونی دانش و شتاب حرکت و جهاد علمی در کشور و به استناد بند ۸ اهداف کلان نظام علم و فناوری سند «نقشه جامع علمی کشور» مصوب دیماه ۱۳۸۹ شورایعالی انقلاب فرهنگی در خصوص «گسترش همکاری در حوزه های علـوم و فنـاوری بـا مراکـز علمی معتبر بین المللی»؛ «صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران کشور» مصوب جلسه ۵۲۲ مورخ ۷ مرداد ۱۳۸۲ شورایعالی انقلاب فرهنگی به «بنیاد ملی علم ایران» تغییر نام می یابد و این اساسنامه؛ جایگزین اساسنامه مصوب جلسه فوق الذکر با اصلاحات بعدی آن می شود.

منبع: