دستاورد دانش بنیان ها؛ تولید ونتیلاتور توربوفن ایرانی با عمر ۱۰ هزار ساعت کارکرد

نیوزتل: دانش بنیان ها موفق به تولید ونتیلاتور توربوفن با کاربری آسان و وزن بسیار کمتر شدند.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حقیقت بین، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از بازتولید ونتیلاتور توربوفن و پرتابل آگاهی داد و اظهار داشت: قبل از این نیز مدلهای مختلف ونتیلاتور در کشور تولید می شد، اما از فناوری قدیمی تری بهره می بردند. شرکت ما با بهره گیری از تکنولوژی های جدید تر، وزن ونتیلاتورها را از ۸۰ کیلوگرم به ۵ کیلوگرم کم کرد، ضمن آنکه بر خلاف سایر مدلها، در آی سی یوها و یا آمبولانس که باید از مدلهای خاصی استفاده می کردند، ونتیلاتور تولیدی شرکت ما قابلیت استفاده چندگانه را به مراکز پزشکی، بیمارستان ها و … می دهد.
وی اضافه کرد: ما در طراحی و ساخت دستگاه ونتیلاتور مراقبت ویژه از فناوری توربوفن بهره بردیم که نیازی به کمپرسور یا کپسول اکسیژن ندارد. از خاصیت های توربین قدرتمند این ونتیلاتور می توان به عمر حدود ۱۰ هزار ساعت کارکرد، مصرف انرژی پایین و صدای کم در هنگام فعالیت، اشاره نمود.
حقیقت بین افزود: تا کنون توانسته ایم حدود ۱۴۰ عدد از این دستگاه را در بازار داخلی به فروش برسانیم و امیدواریم که باتوجه به قیمت مناسب نسبت به نمونه های دیگر داخلی و خارجی و مزیت های بیشتر نسبت به آنها بتوانیم بخش بیشتری از بازار تجهیزات پزشکی کشور را در دست بگیریم.
مدیرعامل این شرکت قیمت تمام شده این محصول را یک سوم نمونه خارجی دانست.

منبع: