قائم مقام بنیاد ملی نخبگان خبر داد؛ آخرین وضعیت جذب ۵ هزار نخبه در دستگاههای اجرایی

به گزارش نیوزتل، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ضمن اشاره به مجوز استخدام ۵ هزار نخبه در دستگاههای اجرایی اظهار داشت: پرونده ۴۵۰ نفر از نخبگان به مرحله معرفی به دستگاه ها رسیده و ۵۵۰ نفر ارزیابی علمی شان انجام شده است.

ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: هم اکنون مجوز استخدام ۵ هزار نفر از نخبگان در دستگاههای اجرایی از جانب سازمان اداری استخدامی صادر گردیده است.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در رابطه با مراحل جذب نخبگان در دستگاه ها توضیح داد و اظهار داشت: ابتدا افراد باید اطلاعات خویش را در سامانه بنیاد ملی نخبگان بارگذاری کنند، سپس ارزیابی علمی صورت می گیرد و در صورت کسب امتیازات لازم وارد مرحله ارزیابی شغلی خواهند شد و بعد از آن وارد فرآیند توانمندسازی (مرتبط با دستگاه ها) می شوند و بعد از دوره توانمندسازی در نهایت نخبگان به دستگاههای اجرایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: هم اکنون از فراخوان سال قبل پرونده ۴۵۰ نفر از نخبگان به مرحله معرفی به دستگاه ها رسیده و ۵۵۰ نفر ارزیابی علمی شأن انجام شده است و در مرحله توانمندسازی قرار دارند. برای افراد باقی مانده فوق طی ۱۰ روز آینده سامانه بنیاد فعال می شود و می توانند از شغل محل های معرفی شده انتخاب کنند. فراخوان جدید جذب هم تا نهایتا ظرف دو یا سه هفته آینده اعلام می شود.

باقری مقدم تصریح کرد: دستگاه ها شغل محل های خودشان را به ما اعلام نموده اند و ما آنرا بر روی سایت بارگذاری کرده ایم و افراد اطلاعات خویش را برای یک شغل محل بارگذاری می کنند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: فرق فراخوان اول جذب پارسال و فراخوان دوم که بزودی اعلام می شود اینست که سال قبل ابتدا فراخوان دادیم و پس از آن شغل محل به هزار نفر اختصاص دادیم در حالیکه سال جاری برای ۴ هزار نفر باقی مانده، شغل محل ها اعلام شده است و افراد برپایه شغل محل ها درخواست می دهند.
وی تصریح کرد: بیشترین تعداد نخبگان جذب شده در سازمان توسعه بنادر بوده است.

منبع: