برای ساخت تندیس می توان از مواد اولیه گوناگون استفاده کرد مانند چوب، پلاستیک، رزین، سنگ، یا فلزاتی مانند آهن، آلومینیوم، برنج و ورق های پلکسی گلاس. ورق آکریلیک ماده ای است که خواص منحصر به فردی دارد و به همین علت یکی از محبوب ترین متریال ها در ساخت تندیس محسوب می شود.

مراحل طراحی و ساخت تندیس فیگوراتیو برنجی چگونه است؟

تندیس فیگوراتیو فلزی با نام های دیگری مانند تندیس حجمی ، تندیس آلومینیومی، تندیس برنزی، تندیس برنجی یا تندیس نفیس شناخته می شود.

برای سفارش تندیس ابتدا مشتریان نام و موضوع رویداد را برای ما ارسال می کنند و سپس متن و لوگو های برگزار کنندگان و حامیان رویداد ارسال می شود.

طراحان مجرب نوین تندیس با استفاده از اطلاعاتی که در اختیار دارند چند اتود اولیه اجرا می کنند و پس از تایید اولیه اقدام به ساخت نمونه می کنیم.

البته در مواردی که زمان کم باشد به همان طرح و تاییدیه آن بسنده می کنیم و مستقیما شروع به تولید تعداد تندیس مورد نظر می کنیم.

معمولا ما در نوین تندیس از فلز برنج در ساخت تندیس های فلزی و حجمی استفاده می کنیم. برنج آلیاژی از ترکیب مس و روی است و علت استفاده از این فلز قابلیت بالای شکل پذیری و قالبگیری آن و همچنین کیفیت بالای پرداخت و صیغل آن می باشد همچنین پتینه کاری ( کهنه کاری) آن هم خیلی زیباست و طیف رنگ های قهوه ای تا سبز و آبی را می توان در آن ایجاد کرد.

تندیس پلکسی گلاس چیست و با تندیس آکریلیک چه فرقی دارد؟

برای ساخت تندیس می توان از مواد اولیه گوناگون استفاده کرد مانند چوب، پلاستیک، رزین، سنگ، یا فلزاتی مانند آهن، آلومینیوم، برنج و ورق های پلکسی گلاس. ورق آکریلیک ماده ای است که خواص منحصر به فردی دارد و به همین علت یکی از محبوب ترین متریال ها در ساخت تندیس محسوب می شود. تنوع بالای رنگ و ضخامت های مختلف از یک میل تا پنجاه میلیمتر، خاصیت برش کاری آسان، قابلیت ماشین کاری، قابلیت حک و برش با لیزر، امکان چاپ مستقیم یا فلت بد، امکان پرداخت و پولیش و صیغل پذیری، امکان خمکاری با استفاده از حرارت، مقاوم در برابر ضربه و خواص منحصر به فرد دیگر باعث شده که از آن در این صنعت استفاده زیادی شود. فرآیند های برشکاری، چسباندن، تراشکاری، پولیش کاری و خم کاری به راحتی به ورق آکریلیک فرم می دهد و اشکال زیبایی از آن ساخته می شود.

تندیس چوبی چیست؟

چوب از نظر ماده خام انواع مختلفی دارد مانند برش قطعه ای از الوار درخت یا ورق ام دی اف که ساخته شده از ترکیب پودر چوب با چسب با پرس است.

ما از چوب درختانی مانند راش، چوب روسی، چوب افرا و توسکا استفاده می کنیم. چوب هر درختی خواص و رنگ متفاوتی نسبت به دیگر چوب ها دارد و تندیس چوبی ساخته شده از آن نمای متفاوتی را ایجاد می کند.

ما معمولا برای تندیس هایی که ترکیبی از لوح و تندیس هستند یعنی متن و طرح اختصاصی بر روی آنها باید بر روی قطعه ای مسطح نقش ببندد، از ورق ام دی اف با ضخامت های مختلف استفاده می کنیم و برای تندیس هایی که حجمی هستند و شکل و فرم خاصی دارند، از چوب درختان استفاده می کنیم. معمولا برای پایه تندیس نیز هم از چوب و هم از ام دی اف استفاده می شود.

تندیس کریستال چیست و چه کاربردی دارد؟

اول در مورد خود ماده کریستال صحبت کنیم و ببینیم که از چه و چگونه ساخته می شود.

کریستال مانند شیشه از سنگ سیلیس به دست می آید ولی فرآیند تولید و فرآوری آن متفاوت است.

در شیشه که از ذوب و پالایش سنگ به ماده شفاف می رسیم که در دمای بسیار بالا تبدیل به مایع و خمیر گداخته ای می شود و می توان در حالت خمیری آن را شکل داد.

شیشه گران ماهر به وسیله ابزار مخصوص به آن شکل می دهند و با آن ظروف مختلف و حتی در رنگ های زیبا تولید می کنند.

تندیس آماده چه مزیت هایی دارد؟

  • حال می رسیم به جای جالب ماجرا، اگر شما زمان کافی برای سفارش تندیس نداشته باشید چه باید کنیم.
  • خوب ما فکر اینجا را هم کرده ایم و شما می توانید از انواع تندیس آماده نوین تندیس سفارش دهید.

بسیاری از مشتریان خوش سلیقه ما دوست دارند که اگر هم تندیس آماده سفارش می دهند باز هم از کار نفیس و زیبایی تحویل بگیرند برای همین هم ما انواع تندیس با متریال مختلف و سطح قیمت متفاوت به صورت خام یعنی بدون متن و لوگو آماده کرده ایم که شما می توانید از فروشگاه نوین تندیس انتخاب کنید و به صورت کاملا اختصاصی از ما تحویل بگیرید.

  1. باید بگویم که دیگر نیاز نیست یک ماه یا حتی یک هفته زودتر ما شروع به طراحی و ساخت تندیس کنیم بلکه فقط در عرض ۴۸ ساعت می توانیم سفارش شما را در هر تعداد برایتان آماده و ارسال کنیم.
  2. ما همواره تنوع تندیس آماده را در فروشگاه سایت نوین تندیس بیشتر می کنیم و شما می توانید از بین آنها و با مشورت تیم مجرب فروش نوین تندیس انتخاب کنید و سفارش دهید.
  3. یکی دیگر از مزایای تندیس آماده سفارشی این است که به علت آماده بودن طراحی کلی می توانید تعداد بیشتری از طراحی اختصاصی تندیس خود را مشاهده کنید و از بین آنها انتخاب کنید.

ما تندیس های آماده خود را نام گذاری کرده ایم و هر کدام برای موضوعات خاصی کاربرد دارند مثلا تندیس نوا یا شاتین و تندیس های آکریلیک ما برای مواقعی که متن شما بیش از یکی دو خط باشد بسیار مناسب هستند.

تندیس های پیکره و دو دست و جوانه و ستاره نیز از نوع تندیس حجمی و برنجی هستند که به عنوان تندیس نفیس و برای کسانی که می خواهند یک تندیس فاخر داشته باشند سفارش می دهند.

در مواردی هم لوح تقدیر جیر و چرم و چوب ما استفاده می شود که می توانید برای مشاوره با تیم فروش ما تماس بگیرید و همچنین در سایت نوین تندیس آنها را مشاهده کنید.