با توان ۱۰هزار بار شارژ مکرر؛ تولید باتری های ارزان و جان سخت با عمر طولانی

نیوزتل: تعدادی از محققان دانشگاه کورنل با بهره گیری از آلومینیوم سه بعدی و فیبر کربن موفق به تولید باتری ارزان با عمر طولانی شدند.

به گزارش نیوزتل به نقل از نیواطلس، پژوهشگران از آلومینیوم و فیبر کربن برای تولید الکترود سه بعدی استفاده کردند. یکی دیگر از مزیت های این ترکیب افزایش سازگاری باتری مورد اشاره با محیط زیست است.
آلومینیوم همچون موادی است که در پوسته زمین به میزان زیادی وجود دارد، وزن آن کم است و برای ذخیره انرژی ظرفیت بالایی دارد. با این وجود، تلاش جهت استفاده از آن در باتری های آزمایشی به سبب واکنش های شیمیایی نامطلوب با الیاف شیشه جدا کننده آند و کاتد، سبب اتصال کوتاه و خرابی باتری ها شده است.
محققان برای حل این مشکل ابتدا آلومینیوم را با یک لایه تولید شده از الیاف کربن در هم آمیخته ترکیب کردند و در نتیجه ساختار دو بعدی الکترودها را به سه بعدی تغییر دادند و در نهایت از فیبر کربن برای افزایش ظرفیت شارژ باتری استفاده کردند. الکترودی که بدین شیوه تولید شده ضخامت بیشتر و سرعت شارژ بالاتری دارد.
نمونه اولیه این باتری برای ده هزار بار شارژ مکرر قابل استفاده بوده است. استفاده از دو ماده اصلی آلومینیوم و کربن برای تولید آند و کاتد موجب می شود محصول نهایی ارزان و سازگار با محیط زیست باشد.

منبع: