بقایای موشک فالکون ۹ به مزرعه ای در واشنگتن برخورد کرد

به نقل از مقامات، قطعه ای از بقایای موشک اسپیس ایکس که هفته ی گذشته از آسمان غرب آمریکا گذشت به مزرعه ای در شرق واشنگتن برخورد کرده است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، روزنامه ی “Tri-City Herald” گزارش داده است: بعد از ورود بقایای موشک اسپیس ایکس(SpaceX) به جو در تاریخ ۲۵ مارس (۵ فروردین) حالا یک مزرعه دار یک قطعه ی حدودا سالم این موشک را در زمین شخصی اش پیدا کرده است.
کایل فورمن(Kyle Foreman)، سخنگوی کلانتری استان گرنت(Grant County) اظهار داشت: این مخزن تحت فشار کامپوزیتی که حدودا ۱.۵ متر است و برای ذخیره ی هلیم مورد استفاده قرار می گیرد حفره ای حدودا ۱۰.۱۶ سانتی متری در زمین باقی گذاشته است. هیچکس در اثر این برخورد صدمه ندیده است.
سازمان ملی هواشناسی سیاتل اظهار داشت: این شی نورانی که به صورت گسترده ای در تاریخ ۲۵ مارس توسط مردم گزارش شد بقایای بخش دوم موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس بوده است که مانند یک ستاره ی دنباله دار در حال سوختن هنگام ورود به جو زمین از خود دنباله ای به جای گذاشت.

فورمن می گوید: این مزرعه دار که نمی خواست نامش فاش شود این شی را کشف کرد و احتمال می داد بقایای موشک باشد و به کلانتری منطقه اطلاع داد. نمایندگان در روز دوشنبه به او پاسخ دادند و با مسئولین اسپیس ایکس تماس گرفتند. اسپیس ایکس تایید کرده که این بخشی از موشک فالکون است و آنرا بازیابی کرده است.
طبق گفته ی وب سایت اسپیس ایکس، موشک فالکون اسپیس ایکس یک موشک دو بخشی با قابلیت استفاده ی مجدد است که برای انتقال افراد و محموله ها به مدار زمین و فراتر از آن طراحی شده است. تابحال ۱۱۱ پرتاب و ۷۱ فرود انجام شده است.

منبع: