تعداد دوربین های جاده ای تا آخر سال به ۷۸۰۰ دستگاه می رسد

نیوزتل: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از نصب ۲۵۰۰ دوربین نظارتی و تردد شمار در جاده های سراسر کشور تا اختتام تابستان آگاهی داد.

به گزارش نیوزتل به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا با بیان این خبر اظهار داشت: با نصب این ۲۵۰۰ دستگاه دوربین نظارتی و تردد شمار، تعداد دوربین های نصب شده در سراسر کشور به بیش از ۷۰۰۰ دستگاه می رسد که تمامی جاده های کشور را تحت پوشش قرار می دهند.
وی اضافه کرد: الان در جاده های کشور حدود ۴۶۰۰ دستگاه تجهیزاتی شامل دوربین های تصویری و تردد شمار نصب شده و در حال بهره برداری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همین طور از نصب ۷۰۰ دستگاه دیگر علاوه بر ۲۵۰۰ دستگاه در دستور کار، تا اختتام امسال در جاده های برون شهری کشور آگاهی داد.
با اعلام حسن نیا، تعداد تجهیزات جاده ای شامل دوربین و تردد شمار تا اختتام امسال در تمامی جاده های کشور به ۷۸۰۰ دستگاه خواهد رسید.
وی از خاصیت های نصب دوربین، تردد شمار و سایر تجهیزات را کاهش تصادفات جاده ای برشمرد و اظهار داشت: قراردادهای خرید دوربین ها، تردد شمار و سایر تجهیزات نظارتی ۳ هزار میلیارد تومان هزینه برداشته که با همکاری بخش خصوصی بوده است. این اقدامات تحول اساسی در ترددها خصوصاً تردد بار در کشور به وجود می آورد.
حسن نیا تشکیل بانک اطلاعاتی حمل و نقل جاده ای کشور را راهکاری مناسب برای کنترل قاچاق عنوان نمود و اظهار داشت: با سیستمی شدن، شاهد تحرک اساسی در حمل کالای بدون بارنامه در کشور بودیم.

منبع: