نتایج یک تحقیق علمی نشان داد؛ کارمندان دورکار آمریکایی برای ارتقا حاضر به سرقت اطلاعات هستند

به گزارش نیوزتل نتایج یک تحقیق علمی نشان داده است کارکنان دورکار در آمریکا برای ارتقای شغلی و ترفیع حاضر به سرقت اطلاعات پرارزش از شرکت های محل کار خود هستند.

به گزارش نیوزتل به نقل از زددی نت، با عنایت به همه گیرشدن دورکاری در خیلی از نقاط جهان و همچون آمریکا، چالش های جدیدی برای سازمان های دولتی و خصوصی رخ داده است. یکی از این چالش ها میزان تعهد کارمندان به حفظ اسرار حرفه ای و شغلی و عدم افشای آنهاست.
بررسی انجام شده توسط مؤسسه تحقیقاتی زتی در همین زمینه نشان داده است ۲۷ درصد از کارمندان آمریکایی اعتراف کرده اند که حاضر هستند برای پیشرفت و دریافت ترفیع رفتارهای کاری غیرحرفه ای و غیراخلاقی و همچون سرقت اطلاعات حیاتی را انجام دهند.
بررسی مورد اشاره که با ارسال پرسشنامه برای ۱۰۰۱ کارمند در آمریکا انجام شده، نشان داده است ۵۷ درصد از این افراد اعتراف کرده اند که حداقل یک مرتبه رفتار کاری غیراخلاقی و نادرستی داشته اند ۶۶ درصد از پاسخ دهندگان هم گفته اند موضوعات و مسائل مهمی را در محل کار خود مخفی کرده اند.
۶۵ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق می گویند برای پیشرفت زیرآب رئیسشان را زده اند و ۵۹ درصد هم اذعان کرده اند در دوره دورکاری به مدیر بالادست خود دروغ گفته اند.
از جمله دیگر تخلفات کارمندان در روزهای دورکاری می توان به دروغ گویی در مورد توانایی ها (۵۳ درصد)، بدگویی از همکار (۴۸ درصد)، دروغ گویی در مورد امور حرفه ای (۴۷ درصد)، دروغ گویی در مورد همکاران (۴۱ درصد)، دروغ گویی به مشتریان (۳۹ درصد) اشاره نمود.