با این ماسک ها اکسیژن بیشتری دریافت می کنید

نیوزتل: مهندسان دانشگاه استنفورد تغییراتی بر روی ماسک تنفسی N95 اعمال کرده اند و الان با طراحی مجدد آنها افراد می توانند هنگام استفاده از این ماسک ها اکسیژن بیشتری دریافت نمایند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا، این ماسک به کادر پزشکی کمک می کند تا اکسیژن بیشتری تنفس کنند و از عوارض جانبی کمبود اکسیژن نیز جلوگیری می شود. استفاده از ماسک های تنفسی در حین شیوع بیماری کووید-۱۹ به بحث داغی در سراسر جهان تبدیل گشته بودند.
حالا مهندسان دانشگاه استنفورد ایالات متحده راهی برای بهبود بهترین نسخه ماسک موجود پیدا کرده اند و در مطالعه اخیرشان این ماسک ها را به شکلی باردیگر طراحی نموده اند که کاربران هنگام استفاده از آن می توانند راحت تر تنفس کنند، چونکه با ماسک ها کاربران می توانند اکسیژن بیشتری دریافت نمایند و این در حالیست که هنگام استفاده از ماسک های N۹۵ معمولی تنفس کمی مشکل است، برای اینکه اکسیژن را نمی توان راحت دریافت کرد.
“جان ژو” (John Xu) از دانشگاه استنفورد و مهندس مکانیک علاوه بر کار این روزهای خود که مطالعه جهت بررسی ساختن سلول های سوخت برای وسایل نقلیه نسل آینده است و اینکه چگونه فرآیندهای الکتروشیمیایی می توانند در هنگام شیوع ویروس کرونا موثر باشند، موفق به طراحی مجدد این ماسک ها شده است.
استفاده از ماسک های N۹۵ فعلی از آنجائیکه کمی تنفس را برای فرد سخت تر می کند، سبب علائمی مانند سرگیجه و سردرد می شود. اگر افراد به مدت طولانی نیز از این ماسک ها استفاده کنند، ریه های آنها ممکنست لطمه ببیند. استفاده از این ماسک ها برای بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی می تواند خطرناک باشد؛ بدین سبب هدف آنها طراحی مجدد این ماسک ها به شکلی بود که تنفس در آن برای افراد راحت تر باشد و اکسیژن بیشتری دریافت نمایند. هدف آنها ایجاد ماسکی بود که از فرآیندهای الکتروشیمیایی برای غنی سازی اکسیژن موجود در هوای محیط استفاده می نماید.

منبع: