فناوری خودران تسلا بزودی چراغ های راهنمایی را تشخیص می دهد

به گزارش نیوزتل با بیرون آمدن یک ویدیو که یک خودروی خودران تسلا را نشان داده است که وقتی به چراغ قرمز می رسد، می ایستد، به نظر می آید بزودی این خصوصیت به خودرو های خودران تسلا اضافه شود.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، به نظر می رسد خصوصیت خودران تسلا معروف به “اتوپایلت”(Autopilot) بزودی قادر خواهد بود چراغ های راهنمایی را تشخیص دهد.
ویدئویی که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، گذر یکی از خودرو های تسلا را از چند چراغ راهنمایی نشان داده است که هنگام تشخیص چراغ قرمز، سرعت خویش را کم می کند و پشت چراغ متوقف می شود.
برخی گمانه زنی ها وجود دارد که می گوید تسلا این خصوصیت را در به روزرسانی بعدی سیستم “اتوپایلت” خود قرار خواهد داد.
سیستم “اتوپایلت” تسلا الان می تواند سایر خودرو های موجود در جاده را تشخیص دهد و در پاییز گذشته یک به روزرسانی به آن اجازه داد مخروط های ترافیکی را تشخیص دهد.
همینطور رانندگان می توانند از فناوری تغییر خط(لاین) و تغییر مسیر استفاده کنند.
البته بهتر است که اعتماد کاملی به این سیستم نشود، چون که هنوز احتمال خطا در این سیستم وجود دارد و تابحال هم چند تصادف و سانحه مرگبار توسط خودرو های خودران تسلا رقم خورده است.
تسلا در تلاش است تا بزودی خودرو های کاملاً خودران را روانه جاده ها کند. ایلان ماسک که اخیرا درگیر برخی حواشی خارج از دنیای فناوری شده است، قبلاً گفته بود که شرکت تسلا در سال ۲۰۱۹ آماده خواهد بود و بیشتر از یک میلیون روبوتاکسی در سال ۲۰۲۰ به کار گرفته خواهند شد.
حالا با عنایت به پیشرفت آهسته این فناوری و اتفاقاتی نظیر شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ به نظر می آید این زمان بندی به تعویق بیفتد، اما به روزرسانی هایی مانند امکان توقف پشت چراغ قرمز حاکی از پیشرفت به سمت خودرو های کاملاً خودران است.