برنامه اختصاصی اپل برای کووید-۱۹ ارائه شد

نیوزتل: شرکت اپل در امتداد مقابله با شیوع گسترده کروناویروس جدید مبادرت به عرضه یک برنامه اختصاصی برای غربالگری، شناسایی موارد مبتلاشدن و نظارت بر مبتلایان به کووید-۱۹ کرده است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، از آنجا که در طول شیوع یک بیماری همه گیر جهانی بی سابقه، منابع آزمایش موثق زیادی در اختیار نیست، شرکت اپل یک برنامه و وب سایت جدید را برای غربالگری علایم کووید-۱۹ معرفی کرده است.
این برنامه و وب سایت که با همراهی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا(CDC) توسعه یافته است، مجموعه ای از سؤالات مربوط به کروناویروس است که از کاربران پرسیده می شود تا غربالگری را انجام دهد و بهترین سفارش ها را به افراد عرضه نماید.
مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری آمریکا(Centers for Disease Control and Prevention) یا CDC یکی از آژانس های ایالات متحده آمریکا و تحت نظر وزارت بهداشت و خدمات انسانی آن است که بطور رسمی در سطح دولت فدرال ایالات متحده آمریکا فعالیت دارد.
راهنمایی های این دو ابزار شامل همان سفارش هایی است که توسط CDC مطرح گردیده است. این سفارش ها حالا بوسیله دستیار صوتی هوشمند اپل موسوم به “سیری”(Siri)، دستیار صوتی هوشمند آمازون موسوم به “الکسا”(Alexa) دردسترس است.
بدین سبب اپل اهتمام کرده است با راه اندازی این دو ابزار برای غربالگری جامعه آمریکا، نقش خودرا در راه مبارزه با شیوع گسترده این بیماری همه گیر ایفا کند.

منبع: