معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور: سهم بانوان در مراکز نوآوری چشم گیر است

به گزارش نیوزتل معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور درباب کارخانه نوآوری با اشاره به اینکه سهم بانوان در این مراکز بسیار چشم گیر است، اظهار داشت: دختران فارغ التحصیل جوان ما پر از ایده،  نوآوری و خلاقیت هستند.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، کارخانه «نوآوری آزادی» در ماه های اخیر میزبان وزیران و مسئولان از سازمان ها و نهادهای مختلف مانند رئیس کل بانک مرکزی، وزیر نیرو و معاون پارلمانی رئیس جمهوری بوده است. معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نیز اخیرا با حضور در این زیست بوم فناوری و نوآوری از نزدیک با اقدامات این مرکز آشنا شد.
«کارخانه نوآوری آزادی» مکانی برای پرورش ایده ها است. در این مکان استارت اپ ها حضور دارند تا با خلاقیت خود محصولی نوآورانه را به جامعه عرضه کنند.
معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور درباره اهمیت ایجاد کارخانه ها و پارک های نوآوری در کشور اظهار داشت: اینجا کانون امید، انرژی و فعالیت است. در این عرصه خلافیت، تفکر، ایده و تلاش حرف نخست را می زند. نسل تحصیلکرده جوانان ایرانی روز به روز با کیفیت بالاتر و با امید بیشتر در حال فعالیت در این عرصه هستند. پس راه اندازی و راه اندازی مکتن های اینچنینی زمینه خوبی برای فعالیت و پاسخگویی خیلی از نیازهای جامعه است.
ابتکار با اشاره به اینکه این حوزه یکی از گام های مهم در زمینه اقتصاد مقاوتی برای توانمندسازی اقتصاد ایران است، افزود: باید اینگونه کارخانه ها و پارک های فناوری را در کشور توسعه دهیم. برای اینکه این ایده ها هستند که برای آینده بخش خصوصی در حوزه فناوری و خلاقیت زمینه های لازم را فراهم می آورد.
سهم بانوان در مراکز نوآوری چشم گیر است
وی اضافه کرد: راه اندازی کارخانه های نوآوری اقدامی اثرگذار از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که کوشش های بسیاری دراین زمینه انجام شد و هم اکنون نتایج آنرا برداشت می نماییم. امیدوارم این مراکز توسعه یابد و شاهد راه اندازی آنها در سایر استانها باشیم.
ابتکار با اشاره به اینکه سهم بانوان در این مراکز بسیار چشم گیر است، اظهار داشت: دختران فارغ التحصیل جوان ما پر از ایده، نوآوری و خلاقیت هستند. آنها همین طور برنامه و نگاه دارند که می تواند آنها را به سمت تولید محصولات مورد نیاز کشور هدایت کند. خوشبختانه با وجود سختی های موجود ناامید نشده اند و با تلاش و پشتکار فعالیت می نمایند.

منبع: