نیوزتل: شرکت ˮاسپیس ایکسˮ(SpaceX) می خواهد ˮباب بهنکنˮ(Bob Behnken) و ˮداگ هارلیˮ(Doug Hurley)، فضانوردان آمریکایی را در بهار آینده به فضا بفرستد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، با پرواز این دو فضانورد به همراه فضاپیمای سرنشین دار “دراگون”(Dragon)، یک فضاپیمای آمریکایی برای اولین بار بعد از به انتها رسیدن برنامه شاتل فضایی، فضانوردان ناسا را با خود حمل می کند.
اسپیس ایکس، فضاپیمای سرنشین دار دراگون را بعنوان قسمتی از برنامه سفر تجاری سرنشین دار ناسا ابداع کرد. این کار، رقابتی با شرکت های خصوصی در ابداع یک فضاپیمای جدید برای فرستادن فضانوردان بشمار می رود.

ناسا در سال ۲۰۱۸ این دو فضانورد را برای حضور در فضاپیمای دراگون انتخاب نمود. انتظار می رود که پرواز بهنکن و هارلی، دوره جدیدی را در پرواز فضایی آمریکا آغاز کند برای اینکه این برنامه به ناسا امکان می دهد تا تکیه کردن به سیستم های پرتاب روسیه را برای فرستادن فضانوردان به فضا متوقف نماید. این برنامه احیانا اولین پرواز فضانوردان با یک فضاپیماری تجاری خواهد بود.

هارلی در مصاحبه ای اظهار داشت: باب و من واقعا خوش شانس هستیم که برای این سفر فضایی انتخاب شده ایم. با نزدیک شدن به زمان پرتاب، بی قراری ما هم بیشتر می شود. ما بیشتر زمان خودرا در کالیفرنیا گذرانده ایم برای اینکه بیشتر کارهای مربوط به دراگون در اینجا انجام می شوند.
این دو فضانورد بمنظور آماده شدن برای این پرتاب، مراحل ضروری بسیاری را گذرانده اند و آموزش های بسیاری را در مورد مکانیسم دراگون دیده اند. آنها طی این مراحل آماده سازی، لباس های فضایی خودرا امتحان کرده اند و با “ایلان ماسک”(Elon Musk)، مدیرعامل اسپیس ایکس نیز ملاقات داشته اند.

هارلی اضافه کرد: شاید مردم، رفتن به فضا را موضوعی هیجان انگیز تصور کنند اما این سفر در واقع یک سفر پیچیده است.

منبع: