وکلای مدیر ارشد هواوی: جرایم ادعایی آمریکا در کانادا جرم نیستند

به گزارش نیوزتل وکلای مدیر هواوی که در کانادا به درخواست آمریکا مورد پیگرد قضایی قرار گرفته، می گویند آنچه که بعنوان جرم توسط ایالات متحده به وی نسبت داده شده، جرم تلقی نمی گردد.

به گزارش نیوزتل به نقل از آسین ایج، این وکلا می گویند منگ وانژو که دختر مؤسس شرکت هواوی هم هست نباید به هیچ وجه به آمریکا تحویل داده شود، چونکه اقدامات وی بر مبنای قوانین کانادا جرم محسوب نمی گردد.
قرار است جلسه دادگاه برای رسیدگی به این مورد روز دوشنبه در کانادا برگزار گردد. مدیر ارشد امور مالی هواوی به دور زدن تحریم های اقتصادی آمریکا بر ضد ایران متهم شده و کاخ سفید خواهان استرداد وی به این کشور است.
هواوی برترین شرکت فناوری چین در جهان است و پکن اعتقاد دارد اقدامات آمریکا بر ضد منگ وانژو با اغراض سیاسی در حال انجام می باشد و هدف از آن مقابله با رشد اقتصادی روزافزودن چین است.
وکلای مدیر ارشد امور مالی هواوی می گویند آمریکا می خواهد دامنه تحریم های داخلی خویش را به دیگر کشورها تسری دهد و به منظور اقناع مقامات کانادایی اقدامات منگ وانژو را کلاهبرداری جلوه دهد. این در شرایطی است که وی هیچ اقدام کلاهبردارانه ای انجام نداده است.
منگ وانژو در اواخر سال ۲۰۱۸ در فرودگاه ونکوور کانادا به درخواست دولت امریکا دستگیر شد و از آن زمان مورد پیگرد قضائی قرار دارد. وکلای وی می گویند بر مبنای قوانین کانادا تجارت با ایران غیرقانونی نیست و بنابراین وی را نمی توان بدین علت به کلاهبرداری و تخلف متهم کرد. آنها تاکید می کنند که کانادا نه تنها کسب و کار بانک ها را با سازمان ها و مؤسسات فعال در ایران قانونی می داند، بلکه آنها را به این کار تشویق هم می کند.