راه اندازی ناوگان خودران فولکس واگن در قطر

به گزارش نیوزتل شرکت فولکس واگن ناوگانی از خودرو های خودران را تا سال ۲۰۲۲ در شهر دوحه قطر راه اندازی خواهد نمود.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، شرکت خودروسازی “فولکس واگن”(Volkswagen) و دولت قطر با یکدیگر توافق کرده اند تا یک سیستم حمل و نقل عمومی از خودرو ها و اتوبوس های خودران را تا سال ۲۰۲۲ برای شهر دوحه، پایتخت قطر آماده کنند.
این توافق که بین گروه فولکس واگن و “سازمان سرمایه گذاری قطر”(QIA) صورت گرفته، پروژه بسیار پرهزینه ای خواهد بود که با مشارکت چهار برند زیرمجموعه فولکس واگن همچون شرکت “وسایل نقلیه تجاری فولکس واگن”(VWCV)، “اسکانیا” (Scania)، شرکت تاکسی اینترنتی “مویا”(MOIA) و “شرکت تابع حمل و نقل هوشمند آئودی”(AID) به اجرا درمی آید.
هدف از توسعه این سیستم کامل حمل و نقل که اتوبوس ها و شاتل های الکتریکی خودران، چارچوب های قانونی، زیرساخت های شهری و نرم افزارهای درخواست خودرو را در بر می گیرد، عرضه یک سرویس تجاری است. وسایل نقلیه خودران مقرر است در ادامه این طرح، به سیستم حمل و نقل شهری اضافه شوند.
“منصور المحمود”(Mansoor Al Mahmoud)، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری قطر در اطلاعیه ای اظهار داشت: ما برای پیشرفت شهرمان، به موج جدیدی از نوآوری نیاز داریم. فناوری های حمل و نقل مبتنی بر هوش مصنوعی که آلاینده ای را منتشر نمی کنند، به پیشرفت حمل و نقل شهری کمک می کنند، ازدحام را کم می کنند و تأثیر زیادی بر صرفه جویی در مصرف انرژی دارند.
این ناوگان خودران مقرر است ۳۵ خودروی شرکت فولکس واگن معروف به “آی دی. باز”(ID. Buzz) را شامل شود. آی دی. باز، از واحد وسایل نقلیه عمومی فولکس واگن است که می توانند چهار مسافر را به صورت همزمان جا به جا کنند. ۱۰ اتوبوس اسکانیا هم در این ناوگان فعالیت خواهند کرد. فعالیت ناوگان رباتیک فولکس واگن، در محدوده حفاظت شده شهر دوحه صورت خواهد گرفت.
آزمایش های اختصاصی شاتل ها و اتوبوس های خودران مقرر است در سال ۲۰۲۰ آغاز شود اما آزمایش های دیگر، از اوایل سال ۲۰۲۱ صورت می گیرند. فولکس واگن و سازمان سرمایه گذاری قطر اعلام نموده اند که این پروژه، تا آخر سال ۲۰۲۲ به بهره برداری خواهد رسید.