ماهواره استارلینک از اواسط ۲۰۲۰ اینترنت رسانی می کند

نیوزتل: شرکت ˮاسپیس ایکسˮ(SpaceX) راجع به اینترنت رسانی توسط ماهواره ˮاستارلینکˮ(Starlink) خبرهایی جدیدی منتشر نموده است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، در اوایل سال جاری بود که شرکت “اسپیس ایکس” ماهواره های اینترنتی”استارلینک” را به مدار زمین ارسال کرد.
ولی زمان خدمات رسانی این ماهواره ها چه موقعی خواهد بود؟
شرکت “اسپیس ایکس” اخیرا اعلام نموده که این شرکت امیدوار است که از اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی، استارلینک به مشتریان آمریکایی خدمات پهنای باند عرضه نماید.
این خدمات به استفاده از تعداد کافی ماهواره ها بستگی دارد و نیازمند استفاده از آن در شش تا هشت ماموریت است که از ماه مه آغاز خواهد شد.
در عملیات پرتاب استارلینک، ۶۰ ماهواره سوار بر یک موشک “فالکون ۹” از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شدند.
ماهواره های استارلینک قسمتی از برنامه اسپیس ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ با درخواست “ایلان ماسک” مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال در خصوص اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی شروع شد.
وی در سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه “استارلینک” را بعنوان یک سیستم پهنای باند ارزان قیمت که می تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم آورد، به ثبت رساند.
اسپیس ایکس اعلام نموده که باید برای پوشش اینترنتی سیاره زمین، ۲۴ پرتاب ماهواره ای دیگر را هم انجام دهد.
ایلان ماسک رئیس شرکت “اسپیس ایکس” هم اخیرا در جمع خبرنگاران گفته که شرکت او سرویس اینترنت رمزگذاری شده را آزمایش کرده تا آنرا به نیروی هوایی آمریکا عرضه نماید.
البته گفتنی است که شرکت اسپیس ایکس باید برای انجام کامل این پروژه عجله کند برای اینکه رقیب آن یعنی شرکت آمازون هم می خواهد ماهواره های پهنای باند راه اندازی کند.
از طرفی دیگر شرکت ماهواره سازی “وان وب”(OneWeb) هم در حال ساخت حمل کننده های خود است.
بالن های مخابراتی آلفابت هم از چندی قبل خدمت رسانی اینترنتی را آغار کرده اند.
بدین سان اگر شرکت “اسپیس ایکس” این پروژه را زیاد طولانی کند، مشتریان خودرا از دست خواهد داد.

منبع: