در دانشگاه علامه؛ همایش ملی زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات برگزار می گردد

به گزارش نیوزتل همایش ملی زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات با تاکید بر مبحث شفافیت اطلاعات برگزار می گردد.
به گزارش نیوزتل به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، همایش ملی زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات ۲۲ مهر ۱۳۹۸ به همت کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می گردد.
در همایش ملی «زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات»، در ۶ پنل تخصصی به موانع، مسائل و زیرساخت های دسترسی به اطلاعات از زوایای مختلف پرداخته می شود.
عناوین پنل ها شامل مواردی چون شهروند الکترونیک، دولت الکترونیک، زمینه حقوقی و سیاستگذاری دسترسی همگانی به اطلاعات، دسترسی همگانی به اطلاعات سلامت، زمینه های اجتماعی و فرهنگی دسترسی همگانی به اطلاعات، بلاکچین و داده باز، گزارش های مجموعه های فعال در حوزه دسترسی به اطلاعات و شفافیت می شود.
این همایش، بامداد روز دوشنبه ۲۲ مهرماه با سخنرانی لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور، سعیدرضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، اسوتان اسوتکوفسکی رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران و حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبائی افتتاح می شود.
روز یکشنبه در چارچوب پیش همایش، کارگاه هایی تخصصی با مبحث تجربه های بین المللی فناوری حقوقی، مفهوم شناسی داده باز و فناوری شهروندی برگزار می گردد.
همچنین پنل پایانی همایش به گزارش هایی اختصاص یافته که مجموعه های فعال در حوزه دسترسی به اطلاعات و شفافیت عرضه می کنند. در این پنل، محمود حسینی مدیر موسسه مردم نهاد جهد، مهدی ثنایی مدیر اندیشکده شفافیت برای ایران، بهاره آروین نماینده شورای شهر تهران، محمد فرجود مدیر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و احمد توکلی نماینده سابق مجلس، به عرضه گزارش می پردازند و محمدمهدی فرقانی رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی پنل را مدیریت می کند.
جزئیات کامل رویداد در وبسایت کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو به نشانی UCCST.atu.ac.ir در دسترس می باشد.