وزیر نیرو خبر داد: برای کاهش فلزات سنگین آب از فناوری نانو استفاده کردیم

به گزارش نیوزتل وزیر نیرو اظهار داشت: از فناوری نانو در امتداد کاهش فلزات سنگین آب و کدورت های آب استفاده کردیم تا آب سالم در اختیار مردم قرار بگیرد.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، رضا اردکانیان امروز در حاشیه افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در جمع خبرنگاران گفت: از فناوری نانو می توان در همه عرصه های کشور خصوصاً در بخش آب کشور استفاده نمود.
وی اضافه کرد: حالا در مقیاس محدود در حال استفاده از محصولات نانویی ایرانی برای کاهش فلزات سنگین در منابع آب هستیم؛ بدین واسطه آب با کیفیت مناسب و مطمئن در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و از طرف دیگر برای از بین بردن کاهش نیترات نیز از این فنآوری استفاده می شود.
وزیر نیرو اشاره کرد: با عنایت به اینکه کشور دسترسی خوبی به منابع آب شور آزاد دارد می توانیم استفاده از این فنآوری را توسعه دهیم. همین طور از این فنآوری برای کاهش کدورت آب نیز استفاده نمائیم.
اردکانیان افزود: ان شاءالله با حمایتی که از این عرصه خواهد شد و با توسعه ای که در ارتباط تجارت و این فناوری رخ خواهد داد، در آینده نزدیک بتوانیم به این نقطه برسیم که توجیه اقتصادی و اجتماعی بالاتری داشته باشیم و در مناطق خاصی از کشور با استفاده از این فنآوری آب آشامیدنی مطمئن را در اختیار خانوارها قرار دهیم.
به گفته وی، فناوری نانو عرصه مهمی است، همه ما می دانیم این شاخه از علم و فناوری همانند دیگر شاخه ها بذری است که در بستر اخلاقیات رشد می کند.
وزیر نیرو اشاره کرد: ما هر چقدر پایبندی به اخلاقیات و اخلاق حرفه ای را توسعه دهیم می توانیم از ثمرات رشد این فناوری ها بهره مند شویم.

منبع: