پارک ویژه استارت آپهای ایرانی در ارمنستان راه اندازی می شود

به گزارش نیوزتل وزیر ارتباطات در دیدار با همتای ارمنستانی خود بر لزوم تسریع در راه اندازی پارک ویژه برای شرکت ها و استارت آپهای ایرانی در ارمنستان تاکید نمود.

به گزارش نیوزتل به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی در ادامه سفر خود به ایروان ظهر امروز با هاکوپ آرشاکیان وزیر حمل و نقل و فناوری های پیشرفته ارمنستان ملاقات و گفتگو کرد.
وی در این دیدار بر تسریع اجرایی شدن توافق راه اندازی پارک ویژه برای شرکت ها و استارت آپ های حوزه فناوری اطلاعات در ارمنستان تاکید کرد و با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان، از دستور حسن روحانی برای دو برابر شدن حجم همکاریهای دو کشور اطلاع داد و اظهار داشت: ایران و ارمنستان می توانند در زمینه های ترانزیت دیتا، پشتیبانی از استارت آپ ها و هم تأمین نیروی کار متخصص فرامرزی (outstaffing) با یکدیگر همکاری کنند.
وزیر ارتباطات با اشاره به توافقات انجام شده در مسافرت گذشته هاکوپ آرشاکیان به تهران، از وی خواست مبحث ایجاد پارک ویژه برای شرکت ها و استارت آپ های ایرانی حوزه فناوری اطلاعات در ارمنستان را تسریع کرده و تفاهم نامه مربوطه در اسرع وقت به امضاء برسد تا شرکت های ایرانی بتوانند از معافیت ها و تسهیلات ویژه برای تجارت و کسب وکار در ارمنستان برخوردار شوند.
جهرمی همینطور به طرح های ترانزیت دیتا در منطقه اشاره و جزئیات آنها را با وزیر ارمنستانی موردبحث و بررسی قرار داد.
آرشاکیان هم در این دیدار با اشاره به اینکه روز گذشته در جریان بازدید خود از نمایشگاه ۲۰۱۹ Digi tec از پاویون ایران دیدن کرده و با استارت آپ های ایرانی حاضر در نمایشگاه آشنا شده است، اظهار داشت: منطقه آزاد «مغری» در نزدیکی مرزهای ایران (منطقه آزاد ارس) می تواند بعنوان فضای مناسبی برای همکاری با ایران و ایجاد پارک ویژه برای شرکت های ایرانی در نظر گرفته شود.
محمدجواد آذری جهرمی روز گذشته در رأس هیئتی متشکل از ۲۰ استارت آپ ایرانی به ارمنستان سفر کرده است.