رئیس دانشگاه سمنان: تفاهم نامه مطالعات زمین شناسی و اکتشاف در سمنان منعقد شد

به گزارش نیوزتل رئیس دانشگاه سمنان اظهار داشت: یک تفاهم سه جانبه همکاری بین این دانشگاه، سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور و همینطور پژوهشکده علوم زمین در سمنان به امضا رسید.

مسعود نصیری زرندی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه یادداشت تفاهم سه جانبه همکاری میان سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور، دانشگاه سمنان و پژوهشکده علوم زمین به امضا رسیده است، بیان کرد: این تفاهم نامه با حضور رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور و معاون پژوهشی پژوهشکده علوم زمین ظهر سه شنبه به میزبانی دانشگاه سمنان به امضا رسید.
وی اضافه کرد: ایجاد و گسترش همکاری ها و همفکری های علمی و آموزشی تحقیقاتی مشترک در بخش علوم زمین هدف اصلی این تفاهم نامه است.
رئیس دانشگاه سمنان بابیان اینکه یکی از مفاد این تفاهم نامه بهره گیری مطلوب از توانمندی ها، تجارب و ظرفیت های پژوهشی و علمی برای پیشبرد و تقویت پژوهش های زمین شناسی و اکتشافات در سطوح استانی، ملی، منطقه ای و بین المللی است، تاکید کرد: این مناسبات به واسطه موقعیت و ظرفیت های موجود در سطح منطقه حائز اهمیت می باشد.
نصیری زرندی اضافه کرد: این تفاهم نامه سه جانبه همینطور توسعه ارتباطات علمی، پژوهشی و آموزشی را در کنار تبادل اطلاعات، ارتقای فعالیت های جاری و پرداختن به اولویت های مشترک دنبال می کند.
وی درباره مفاد این تفاهم نامه نیز، اظهار داشت: همکاریهای پژوهشی درزمینهٔ اجرای طرح های پژوهشی مشترک با محوریت مدیریت منابع زمینی یکی از محورهای این تفاهم نامه است.
رئیس دانشگاه سمنان اظهار داشت: اجرای پروژه های مشترک درزمینهٔ اقلیم شناسی دیرینه، گردشگری زمین شناختی، آلاینده های زیست محیطی و زمین شناسی پزشکی در کنار گیاه پالایی از دیگر مفاد تفاهم نامه مذکور است که ظرفیت بر آن توافق دارند.
نصیری زرندی تاکید داشت: طبق این تفاهم نامه همکاری متقابل علمی و پژوهشی در گرایش های زمین شناسی، گیاه شناسی، خاکشناسی، محیط زیست، کانی شناسی و سنگ شناسی، هواشناسی، اقلیم شناسی و آب شناسی هم بین طرفین صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: در این تفاهم نامه همینطور قیدشده که ظرفیت ملزم به ایجاد ارتباطات علمی از راه دوره های آموزشی، کارگاه ها، سمینارها، نمایشگاه های علمی و تحقیقاتی مشترک با عنایت به قوانین و مقررات مربوط دعوت از متخصصان شاغل در سازمان زمین شناسی و پژوهشکده علوم زمین برای تدریس هستند.
رئیس دانشگاه سمنان اظهار داشت: تفاهم نامه سه جانبه مطالعات زمین شناسی همینطور در حوزه مشاوره رساله ها در کنار حضور در هم اندیشی های علمی، جلسات دفاعیه، رساله های در رابطه با فعالیت های سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور و پژوهشکده و پذیرش دانشجوی پسادکتری در دانشگاه سمنان را هم در برمی گیرد و دانشگاه سمنان هم موظف می شود تا استفاده از امکانات آزمایشگاه مرکزی خویش را برای انجام پروژه های مشترک مهیا سازد.