در حاشیه نمایشگاه جیتکس مطرح شد؛ لایحه رفع موانع کسب و کارهای نوپا هنوز به مجلس عرضه نشده است

نیوزتل: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت تسهیل گری فعالیت استارتاپ ها اظهار داشت: دولت تابحال لایحه رفع موانع کسب و کارهای نوپا را به مجلس عرضه نکرده است.

سید فرید موسوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه جیتکس و پاویون ایران در این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر بر ضرورت تسهیل گری موانع موجود در سر راه کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها تاکید کرد و اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور و نوسانات نرخ ارز برخی مشکلات را برای کسب و کارها بوجود آورده است و می توان با حرکت به سمت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخشی از این مشکلات را کاهش داد.
وی با اشاره به اینکه نگرش های سنتی باید به سمت نگرش های نو، تغییر کند، خاطرنشان کرد: هم اکنون پایه های جدید تولید بر اساس کسب و کارهای نوپا است و هنوز در کشور ما نگرش ذهنی به سمت این کسب و کارها شکل نگرفته است، بنابراین برخی مشکلات بر سر راه فعالیت این کسب و کارها وجود دارد.
موسوی بر ضرورت تدوین قوانین متناسب با پیشرفت فناوری اطلاعات و تسهیل گری موانع کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها تاکید کرد و اظهار داشت: هم اکنون به علت خلاء قوانین جدید دستگاه های دولتی به جای تسهیل گری موانع فعالیت استارتاپ ها، مانعی برای فعالیت این کسب و کارها شده اند.
وی اظهار داشت: مجلس باید با همکاری دولت و فعالان این بخش به سمت رفع موانع با تصویب قانون برای فعالیت های کسب و کارها اقدام نماید اما تابحال راهکارهایی برای رسیدن به این قانون احصاء و شناسایی نشده است.
موسوی خاطرنشان کرد: قبل از این گفته شده بود که دولت لایحه رفع موانع کسب و کارهای نوپا را به مجلس می آورد اما تابحال این لایحه به مجلس عرضه نشده است.
وی اضافه کرد: از این رو ما در کمیته اقتصاد دانش بنیان در کمیسیون اقتصادی و هم در فراکسیون جوانان مجلس مبحث رفع موانع کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها را پیگیری می نماییم تا بتوانیم در نهایت به یک جمع بندی و رسیدن به یک قانون برای فعالیت این شرکت ها برسیم.
موسوی با اشاره به حضور موفق استارتاپ های ایرانی در نمایشگاه جیتکس اظهار داشت: با وجود اینکه به علت نوسانات نرخ ارز با حضور محدودتر ایرانیان در جیتکس مواجه هستیم اما پیشرفت های فناوری خوبی از جانب شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های فعال در این نمایشگاه دیده می گردد.