در دانشگاه ام.آی.تی طراحی شد کنترل احساسات با ماسک

به گزارش نیوزتل یکی از پژوهشگران دانشگاه ˮام.آی.تیˮ، ماسکی ابداع کرده است که می تواند به کاربر در تنظیم احساسات و رفتارش کمک نماید.

به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، باآنکه مغز انسان برای از بین بردن صداهای اطراف، نهایت تلاش خویش را می کند اما این کار، ساده نیست.
"زین لیو"(Xin Liu)، از فارغ التحصیلان دانشگاه "ام.آی.تی" (MIT)، برای حل این مشکل، ماسکی ابداع کرده است که اطراف صورت کاربر را می پوشاند و تغییرات تنفسی او را دریافت می کند.
این ماسک با استفاده از سنسوری که زیر بینی و هدفونی که نزدیک به گوش قرار می گیرد، به کاربر امکان می دهد که صدای تنفس خویش را با استفاده از بازخورد شنوایی احساس کند.

کاربران این ابزار، آرامش بیشتر و استرس کمتری را تجربه می کنند اما در عین حال، هیچ تغییری در فیزیولوژی آنها صورت نمی گیرد.
پژوهش مربوط به این ماسک نشان داده است که انسان تا چه اندازه می تواند تحت تاثیر فناوری قرار گیرد. لیو با انجام دادن این پژوهش قصد داشت با بررسی علمی، بداند که چگونه انسان ها می توانند خویش را درک کنند.
استفاده افراد از فرآیندهای جسمی برای تنظیم احساسات و حتی تغییر رفتار، مبحث جالبی برای لیو بود؛ به خصوص که همه این فرآیندها بدون آگاهی خود فرد صورت می گیرد.
بدن انسان، سرشار از عملکردهایی است که به سادگی قابل کنترل نیستند. لیو در این باره اظهار داشت: تنفس، تنها یکی از عملکردهایی است که افراد به وسیله آن می توانند خویش را تغییر دهند. در نتیجه تصمیم گرفتم ابزاری ابداع کنم که بتواند الگوهای تنفسی کاربر را بگیرد و آنها را دوباره به او منتقل کند.
لیو برای ابداع این ماسک، با طراحی به نام "هانگزین ژانگ"(Hongxin Zhang) همکاری کرد. ژانگ توانست همه تجهیزات الکتریکی ماسک را درون یک شکل مارپیچ مانند جای دهد. در این ماسک برای تشخیص میزان تنفس کاربر، سنسور دمای کوچکی در زیر بینی قرار می گیرد.

این ماسک می تواند با استفاده از هدفون هایی که روی استخوان گونه قرار می گیرند، صدای دریافت شده را با میزان تنظیم شده به کاربر بازگرداند. در زمان واقعی، بازخورد شنوایی منتقل و همزمان با نوسان تنفس کاربر، دچار نوسان می گردد.
لیو اضافه کرد: عملکرد این ماسک مانند زمانی است که صدای خویش را از اسپیکر تلفن همراه می شنوید. باآنکه می دانید که این صدا، صدای شماست اما متفاوت به نظر می آید چونکه از طریق ابزار دیگری به شما منتقل می گردد. از آنجائیکه صدا از طریق واکنش ها با شما سازگار می شود، آن را بعنوان صدای خود در ذهن ثبت می کنید.