الون ماسک خبر داد مکالمه راننده و خودرو در آینده نزدیک

نیوزتل: الون ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا اعلام نمود که تسلا بزودی خودرویی با هوش مصنوعی شبیه به آنچه در فیلم های علمی-تخیلی می بینیم، روانه بازار خواهد نمود.

به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از الکترک، الون ماسک، این میلیاردر کارآفرین و خلاق که بنیانگذار دو شرکت مهم اسپیس ایکس در حوزه فضا و شرکت تسلا در حوزه خودروسازی است، خبر از عرضه یک خودرو با هوش مصنوعی پیشرفته در آینده نه چندان دور داده است.

وی قبلا هم اشاره کرده بود که رانندگان بزودی قادر خواهند بود کارهای مختلفی را با استفاده از دستورات صوتی به هوش مصنوعی خودروی خود، انجام دهند.

الون ماسک اعلام نموده است که تسلا یک دستیار هوش مصنوعی پیشرفته را در آینده نزدیک معرفی خواهد نمود.

داستان از این مقرر است که یک کاربر در توییتر از ماسک پرسیده بود که “آیا ما به این زودی ها یک هوش مصنوعی مثل.K.I.T.T خواهیم داشت؟ و الون ماسک با یک “بله” ساده پاسخ داد.

“.K.I.T.T” نام یک قطعه الکترونیکی هوش مصنوعی فوق پیشرفته با قابلیت تعبیه در بدن است که ریشه در مجموعه تلویزیونی “Knight Rider” دارد که در دهه ۸۰ میلادی در آمریکا پخش می شد. اکنون گویا این فیلم علمی-تخیلی به واقعیت تبدیل خواهد شد و راننده و هوش مصنوعی خودرو می توانند باهم صحبت کنند.

تسلا همینطور اعلام نموده است که در حال توسعه یک تراشه هوش مصنوعی جدید جهت استفاده در خودروهای الکتریکی خود است.

در حالی که نسل امروز امکان دارد فکر کند که ایده دستیارهای صوتی مثل سیری، گوگل هوم و الکسا آنچنان جالب توجه نیستند، اما در دهه ۸۰ ایده جالبی بود.

البته با وجود دستیارهای مجازی که امروزه در داخل خانه ها به کار گرفته می شوند، هنوز هیچ خودروسازی آنها را در یک خودرو تعبیه نکرده است.

الون ماسک قبلا بلندپروازانه اعلام نمود که رانندگان خودروهای تسلا در آینده قادر به انجام هر کاری با استفاده از فرمان صوتی به هوش مصنوعی خودرو خواهند بود. هنوز معلوم نیست دقیقا دستیار هوش مصنوعی تسلا به چه شکل خواهد بود و اینکه آیا توانایی صحبت با رانندگان و مسافران را دارد یا اینکه بیشتر یک فناوری منفعل است که از دستورالعمل ها پیروی می کند.

ماسک از آن دسته کسانی است که نگرانی های جدی در مورد سوءاستفاده از هوش مصنوعی دارد و همزمان هیجان و ترس خویش را نسبت به توسعه هوش مصنوعی در آینده ابراز کرده است.

وی در سال قبل به بیش از ۱۰۰ رهبر دیگر در زمینه هوش مصنوعی پیوست و با امضای یک نامه سرگشاده به سازمان ملل متحد، خواهان ممنوعیت توسعه ربات های قاتل شد.

هفته گذشته هم ماسک مجددا به متخصصان دیگر ملحق شد و یک تعهد نسبت به عدم توسعه سلاح های کشنده هوش مصنوعی را امضا کرد.