تحقیق جدید نشان داد؛ اطلاعات کاربران فیس بوک در اختیار ۶۰ تولید کننده موبایل و تبلت!

نیوزتل: گزارشی جدید نشان داده است فیس بوک اطلاعات کاربران خویش را بدون رضایت آنها در اختیار حداقل ۶۰ تولید کننده تبلت و موبایل همچون اپل و سامسونگ قرار داده است.

به گزارش نیوزتل به نقل از ماشابل، در سال ۲۰۱۵ میلادی فیس بوک اجازه دسترسی برنامه نویسان اپلیکیشن های طرف سوم به اطلاعات کاربران فیس بوک را مسدود کرد. اما طبق تحقیقی جدید نشان داده است تولید کنندگان موبایل و تبلت به این اطلاعات دسترسی داشته اند.
نیویورک تایمز در گزارشی اعلام نموده این شبکه اجتماعی با حداقل ۶۰ تولید کننده قرارداد اشتراک گذاری اطلاعات داشته است. برخی ازاین شرکت ها عبارتند از اپل، آمازون، بلک بری و سامسونگ. این درحالی است که قرارداد با بعضی از این شرکت ها همچنان ادامه دارد.
به عنوان مثال طبق این قرارداد، قابلیت های فیس بوک که با موبایل ها همخوان می گردد (مانند API های یکپارچه با دستگاه) به کاربران موبایل های بلک بری اجازه می دهد تا با دوستان فیس بوکی یکدیگر تماس بگیرند.
چنین عملیات های یکپارچه سازی در زمانی که موبایل های هوشمند قابلیت های لازم برای عرضه اپلیکیشن فیس بوک را نداشتند، ملزوم بود.
اما به نوشته نیویورک تایمز، فیس بوک این تولید کنندگان را طرف سوم به حساب نیاورده و به آنها اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران بدون رضایتشان را داد.
علاوه برآن برخی تولید کنندگان می توانستند اطلاعات دوستان کاربر را بازاریابی کنند. به هرحال فیس بوک از ماه آوریل تصمیم داشته این نوع شراکت را هم آخر دهد.
فیس بوک در پاسخ به گزارش تایمز، با موضوعاتی که در آن مطرح شده مخالفت کرده است. این شرکت ادعا می کند چنین قراردادهایی را از شروع به شدت کنترل کرده است.