با مهندس نرم افزار ایرانی ناسا آشنا شوید

به گزارش نیوزتل، «مسعود سلطانویس»، مهندس نرم افزار ایرانی ناسا است که داده های به دست آمده از ماهواره های این آژانس فضایی را رمزگشایی می کند.

به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از ناسا گادرد، «مسعود سلطانویس» (Masoud Soltanveis) مهندس نرم افزار «مرکز پروازهای فضایی گادرد» (GSFC) ناسا، در ایران بزرگ شده؛ اما رویای کار کردن در ناسا را در سر داشت. وی در سال ۲۰۱۳ به آمریکا نقل مکان کرد و شیفته کدنویسی شد.

سلطانویس در مورد علاقه خود به کدنویسی می گوید: مبحث مورد علاقه من در مورد کدنویسی، حل مساله و دیدن پیشرفتی است که درحال به دست آوردن آن هستم. در علوم دیگر، این کار زمان زیادی طول می کشد اما در علم کامپیوتر می توانید نتیجه را ظرف چند ساعت یا چند روز مشاهده کنید. این کار مانند حل کردن یک معما است.

او درحال گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در حوزه تحلیل و بررسی داده ها است و در اوقات فراغت خود به یادگیری اسکیت می پردازد.

سلطانویس، داده های به دست آمده از ماهواره های ناسا را رمزگشایی می کند و در دسترس قرار می دهد. این داده ها اطلاعاتی را در مورد رنگ اقیانوس، دمای سطح دریا و شوری آن عرضه می دهند.
عکس ناسا از خلیج فارس که الگوهایی را از فیتوپلانکتون و رسوب معلق در آب نشان داده است. انواع گوناگونی از ذرات معلق در هوای بالا حرکت می کنند. بیشتر تصویر مایل به برنزی، قهوه ای و سبز روشن با خطوط سفید است. خلیج در سمت راست پایین، به رنگ آبی تیره و در نزدیکی ساحل، به رنگ آبی است.

منبع: